Turecko v utorok zakázalo zverejňovať reklamy na sociálnych sieťach Twitter, Periscope a Pinterest. Firmy v stanovenom čase nevymenovali lokálnych zástupcov, ktorí majú zodpovedať za odstraňovanie sporného obsahu. Povinnosť ustanovuje nový zákon o dohľade nad sociálnymi médiami.
Zákazu sa vyhla spoločnosť Facebook, ktorá v pondelok oznámila, že v Turecku určí svojho zástupcu. Rovnako už skôr urobili sociálne médiá LinkedIn, YouTube, TikTok, Dailymotion a Vkontakte. Platformám, ktoré si v Turecku neustanovili oficiálne zastúpenie, hrozia pokuty, zákaz zverejňovania reklám na ich internetových stránkach alebo spomalenie pripojenia na internet.
Nový zákon o sociálnych mediách vstúpil do platnosti v októbri. Na jeho základe musia lokálne zastúpenia firiem v Turecku reagovať na sťažnosti o porušení súkromia a osobných správ a do 48 hodín odstrániť sporný obsah alebo uviesť prečo tak neurobili. V prípade porušenia povinností hrozia prevádzkovateľom pokuty.