BRATISLAVA 19. augusta (WEBNOVINY) – Spoločnosť PSA Peugeot Citroën Slovakia by v prípade nových ruských sankcií na dovoz automobilov z Európskej únie neutrpela veľké škody.
Fico kritizoval vzájomné sankcie EÚ a Ruska
Ako povedal v utorok premiér Robert Fico po stretnutí s vedením trnavskej automobilky, firma by dokázala umiestniť svoju produkciu na iných trhoch, keďže jej vývoz na ruský trh je minimálny. „Peugeot Citroën má záujem o ďalšie pôsobenie na Slovensku,“ uviedol premiér. Opäť kritizoval vzájomné sankcie EÚ a Ruska ako nezmyselné a škodlivé.
—-> TU.
Premiér a predstavitelia automobilky hovorili aj o podnikateľskom prostredí, najmä o agentúrnych zamestnancoch, v súvislosti s návrhom novely Zákonníka práce. „Niektoré agentúry sa doslova správajú otrocky voči ľuďom, preto som ponúkol predstaviteľom spoločnosti Peugeot Citroën ešte ďalší dialóg s ministrom práce. Nechceme v žiadnom prípade komplikovať život podnikateľom,“ dodal Fico s tým, že k agentúram v prípade zneužívania bude vláda tvrdá.
Témou stretnutia bola aj cena elektriny, keďže podnikatelia sa sťažujú, že je neprimerane vysoká. Vláda chce podľa neho ponúknuť podnikateľom riešenie, ale až po jeho spracovaní a predložení.
Trnavský Peugeot Citroën by ruské sankcie veľmi nezasiahli
Generálny riaditeľ PSA Peugeot Citroën Slovakia Patrice Peslier po dvoch rokoch vo funkcii skončí koncom augusta. Hovorca automobilky Peter Švec to označil za hlavný dôvod stretnutia s premiérom. „Sme jedna z tých šťastných spoločností, ktorej sa sankcie voči Rusku týkajú minimálne. Naša produkcia za sedem mesiacov tohto roku pre ruskú klientelu predstavovala vyše osemsto vozidiel. Takže je to symbolické číslo, na mesačnej báze je to vyše sto vozidiel pre zákazníkov v Rusku,“ povedal Švec.
Minister Pavlis bude v Moskve rokovať o dodávkach plynu
Koncern Peugeot Citroën má svoje výrobné kapacity aj v ruskej Kaluge, pričom prípadné ruské sankcie na dovoz áut z EÚ by sa nemali týkať značiek vyrábaných v Rusku. Vývoz na Ukrajinu je pre automobilku ešte menší ako do Ruska. „Toto nie je téma, ktorú by sme aktuálne riešili na pôde trnavskej automobilky.“
Automobilka v Trnave napriek dopadom krízy na automobilovom priemysle neprepúšťala zamestnancov. Výroba je podľa hovorcu stabilná a ani v budúcnosti nehrozí výrazná zmena. Firma vlani vyrobila takmer 250 tisíc áut a v tomto roku plánuje ešte viac. „Prvý polrok bol stabilný až mierne pozitívny, ale tým nechceme povedať, že by kríza skončila. Treba byť pripravený na rôzne varianty,“ povedal Švec. Spoločnosť chce v Trnave udržať súčasný počet 3 500 pracovníkov, z toho päťsto až šesťsto je lízingových zamestnancov z pracovných agentúr.