BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) – Skupina Tempus a spoločnosť Auto Bavaria chcú žalovať BMW. Žiadať budú o náhradu škody v celkovej výške približne 100 miliónov eur.
„Ako kompenzáciu za zmarené investície, ohrozené pracovné miesta, ušlý zisk a spôsobené straty spojené s uzatvorením piatich servisných a predajných centier na území Slovenskej republiky,“ vysvetlil predseda predstavenstva Tempus Group Martin Sojka.
Tempus požaduje 70 mil. eur, zvyšných 30 mil. eur chce vysúdiť spoločnosť Auto Bavaria.
Otvorili showroomy a servisy
Skupina Tempus v pondelok po týždni opäť otvorila svoje showroomy a servisné strediská pre vozidlá BMW. Tie v minulý utorok uzavrela preto, že jej rakúsky importér BMW Vertriebs nepredĺžil licenciu pre autorizovaný predaj a servis automobilov.
„Našli sme alternatívne riešenie. Dodávateľov náhradných dielov je na trhu veľa, s tým problém nie je,“ povedal Sojka. „Ideme vlastnou cestou, servis si vieme zabezpečiť a autá začíname dovážať svojimi kanálmi,“ tvrdí Sojka. Licenciu na autorizovaný predaj a servis však skupina nemá.
Autá plánuje dovážať individuálne z iných krajín. „Jedná sa o vozidlá, registráciou ktorých sa v jednotlivých krajinách tvoria počty predaných a registrovaných vozidiel a tieto sa následne s veľkými zľavami exportujú do iných krajín. Vozidlá boli registrované v priebehu roka 2013, maximálne v priebehu roka 2012. Mnohokrát sa však jedná o úplne nové vozidlá,“ vysvetľuje Sojka s tým, že spoločnosť má záujem vytvoriť na Slovensku celú sieť predaja a servisu takýchto áut, mala by sa skladať zo siedmich či ôsmich centier.
Rozporuplné vyjadrenia ohľadom zmlúv
Sojka, ktorý ešte uplynulý utorok médiám oznámil, že by pre nepredĺženie licencie malo prísť o prácu 221 ľudí, zo situácie viní BMW. Podľa dôveryhodného zdroja z prostredia spoločnosti však za nepredĺženie zmluvy môže hlavne samotné vedenie skupiny Tempus. „To, že Tempus nedostane zmluvu, sme vedeli už pred rokom,“ povedal ešte v utorok pre tlačovú agentúru SITA zdroj, ktorý si neželal byť menovaný. Tempus mal podľa neho od BMW dostať stopku za kritickú situáciu v podniku.
„Naša spoločnosť sleduje stratégiu dlhodobých partnerstiev pre dlhodobo udržateľnú predajnú a servisnú sieť,“ zopakoval stanovisko BMW PR manažér značky Milan Stupka. „V rámci stratégie sme v júni otvorili Auto Palace v Bratislave, koncom októbra pribudne aj nová prevádzka v Košiciach. Rozširujeme aj sekciu motocyklov, v piatok sa otváral nový showroom v Banskej Bystrici. To je znak toho, že BMW na Slovensku zostáva,“ doplnil.
Na Slovensku je momentálne šesť autorizovaných predajcov a sedem servisov pre vozidlá BMW. Okrem toho tu pôsobia dve predajné a servisné centrá pre motocykle BMW, ale aj jeden autorizovaný predajca a servis špeciálne pre značku MINI.