Televízia Markíza spustí koncom februára nový kanál FOOOR

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Markíza,CME
Foto: Ilustračné foto: SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 16. februára (WEBNOVINY) – Nový kanál Markízy by sa mal volať FOOOR a divákom prinesie zábavu. Markíza o tom od 7. februára informuje na svoje webstránke a nový kanál propaguje krátkymi upútavkami aj vo svojom vysielaní.

„Slovensko začne už čoskoro ‚fičať na zábave!‘. Markíza group rozšíri svoje portfólio o novú, žánrovo špecifickú televíziu s názvom FOOOR, ktorá sa bude zameriavať na programy prinášajúce divákom zábavu,“ informuje Markíza.sk.

Ako agentúru SITA informoval vysielateľ Markíza – Slovakia, stanica má odštartovať v pondelok 25. februára o 17:25 komédiou z produkcie USA Prázdniny v Amerike.

Podľa programového plánu bude televízia vysielať aj známe zábavné relácie ako sú: Partička, Aj múdry schybí, či Anderov rebrinák a viaceré najmä komediálne seriály a filmy napríklad z českej, britskej, nemeckej a americkej produkcie.

Zo zverejnených informácií vyplýva, že štvrtá televízna stanica zo skupiny CME na Slovensku, sa nielenže nebude volať Markíza Cinema, ale bude mať aj mierne odlišné zameranie. Podľa pôvodných informácií z januára mal nový kanál, ktorý pribudne do skupiny staníc vysielateľa Markíza-Slovakia – TV Markíza, Doma a Dajto, vysielať prevažne dramatické programy. Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) dala stanici licenciu na celoplošné digitálne vysielanie 15. januára.

Bude vysielať dramatické a zábavné programy

Podľa RVR zo žiadosti vysielateľa o licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby s názvom Markíza Cinema, ktorú RVR udelila na svojom zasadnutí 15. januára vysielateľovi Markíza – Slovakia, spol. s.r.o., vyplýva, že signál stanice sa bude dať prijímať v podstate všetkými možnými spôsobmi, napríklad cez satelit, káblovú televíziu a IPTV.

Stanica, ktorá doplní vysielanie súčasných troch staníc Markíza-Slovakia (skupiny CME na Slovensku) – TV Markíza, Doma a Dajto, má podľa žiadosti vysielať 168 hodín týždenne, teda 24 hodín denne.

Programy Markíza Cinema by podľa žiadosti podanej na licenčnú radu mali mať zloženie: dramatické programy – 81 percent a zábavné programy – 19 percent. Vyplýva z toho, že ostatné programové typy, ako sú spravodajstvo, publicistika, hudba či šport sa vo vysielaní neplánujú. Vysielať nebudú ani programy vo verejnom záujme.

V žiadosti tiež uviedol vysielateľ plánovaný podiel európskych diel – 51 % a diel nezávislých producentov – 10 %, teda kvóty, ktoré vyplývajú zo zákona a taktiež štandardné doplnkové služby – teletext, epg a multimodálny prístup. Na vysielanie programovej služby s názvom Markíza Cinema už rada raz licenciu udelila – neskôr požiadali o zmenu názvu uvedeného v licencii na televíziu Dajto. Licenčná rada zatiaľ o zmene názvu Markíza Cinema na FOOOR nevie, podľa zákona však vysielateľ má na nahlásenie zmeny názvu čas 15 dní od uskutočnenia zmeny.

Portfólio Markíza group sa naposledy rozšírilo 20. augusta 2012, keď začala vysielať televízia Dajto zameraná na mužské publikum. Markíza zatiaľ podrobnosti k štvrtej stanici vrátane začiatku jej vysielania nezverejňuje.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie TV Markíza