BRATISLAVA 27. septembra (WBN/PR) – Slovenské Tatry zažili z pohľadu cestovného ruchu leto ako z rozprávky. Kým na jeho začiatku atakovala návštevnosť horských stredísk a zábavného aquaparku Tatralandia rekordné hodnoty, na jeho konci ich všetky bez problémov prekonala. Len populárny zábavný aquapark privítal od júna do augusta rekordných 347 162 návštevníkov.
Naše veľhory s novým leskom postupne ožívajú a lákajú stále viac návštevníkov. Veľký podiel na úspechu tzv. Novej éry tatier má spoločnosť Tatry mountain resorts. TMR donedávna podnikala primárne v horskom prostredí, no svoje pôsobenie rozšírila. Portfólio TMR obohatila Tatralandia, najväčší rezort zábavy s aquaparkom a ubytovaním na Slovensku.
Jedným z najvýznamnejších meradiel úspechu v cestovnom ruchu je návštevnosť. Rapídny nárast priniesol najmä druhý prázdninový mesiac. August bol z pohľadu počasia priam ukážkový, čo sa odrazilo nielen na rekordnej návštevnosti, ale aj na výsledkoch TMR. V auguste prišlo do horských stredísk a aquaparku 389 040 návštevníkov, ktorí priniesli 5,9 mil. EUR vo výnosoch, čo je o 170% viac ako minulý rok. Celkovo sa výnosy za jún, júl a august medziročne zvýšili o 149% na 12,4 mil. EUR. Počet návštevníkov horských stredísk a aquaparku v rovnakých mesiacoch dosiahol úctyhodných 760 692. Medziročný nárast návštevnosti horských stredísk vo Vysokých a Nízkych Tatrách bol v lete takmer 16%.
Výborné výsledky TMR možno pripísať úspešne zrealizovanej akvizícii Tatralandie v apríli 2011. „Zábavný aquapark Tatralandia privítal od júna do augusta rekordných 347 162 návštevníkov. Navštevovali nás slovenskí dovolenkári, ale veľký podiel našich návštevníkov tvorili napríklad aj Poliaci a Česi“, povedal Bohuš Hlavatý, predseda predstavenstva TMR. Zaradenie Tatralandie do portfólia TMR bolo významným aj z pohľadu napĺňania stratégie budovania celoročnej turistickej destinácie Tatry.
„Dokázali sme, že donekonečna sa nedá vyhovárať na krízu a napriek sťaženým podmienkam sme pritiahli do Tatier aj tých, ktorí o dovolenke u nás predtým možno ani neuvažovali. Ešte v júni sa nám podarilo realizovať akciovú kampaň v Tatralandii, ktorá vytvorila niekoľko tisícovú základňu návštevníkov, s ktorými rezort marketingovo pracoval celé leto“, potvrdil Hlavatý.
Letné ukazovatele sú prísľubom aj pred zimnou sezónou, od ktorej si spoločnosť TMR sľubuje upevnenie svojej pozície na trhu. Vďaka novým investíciám do lanoviek, zasnežovania, hotelov a zariadení vo Vysokých a Nízkych Tatrách vytvára TMR priestor pre lepšie služby a väčšiu spokojnosť návštevníkov. „Tých, pevne verím, príde ešte viac ako minulú zimu a presvedčíme ich o správnosti ich voľby tráviť dovolenku v Tatrách“, uzavrel Bohuš Hlavatý.
Spoločnosť Tatry mountain resorts a.s. je najväčším subjektom v oblasti cestovného ruchu na Slovensku, ktorá vlastní a prevádzkuje atraktívne lyžiarske strediská a hotely v oblasti Nízkych a Vysokých Tatier. Patria sem strediská Jasná Nízke Tatry a hotely Grand Jasná, Tri studničky a Ski Záhradky, vo Vysokých Tatrách spoločnosť TMR vlastní a prevádzkuje strediská Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a Liptovská Teplička a hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec a Hotel FIS Štrbské Pleso. Do týchto dní investovala spoločnosť Tatry mountain resorts do uvedených stredísk vyše 70 mil. Eur a ďalších 65 miliónov má prispieť k zvýšeniu štandardu a návštevnosti našich hôr v najbližších rokoch. Posledná akvizícia TMR je Aquapark Tatralandia, najväčší slovenský termálny aquapark, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj zábavu v štýle Divokého západu vo Western City, ako aj ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia.