BRATISLAVA 14. decembra (WBN/PR) – Boj o každého turistu je v súčasnosti spojený so zavádzaním inovatívnych systémov a so sledovaním aktuálnych trendov. Vysoké Tatry tiež museli nasadnúť na vlak, aby im Alpy neušli o ďalšie roky. Výsledkom je až 10 000 lôžok v 150 ubytovacích zariadeniach, ktoré vedia ponúkať návštevníkom našich veľhôr atraktívne pobyty so skipasmi a inými službami v balíkoch za lepšie ceny.
Tatry majú veľký rozvojový potenciál aj vďaka tomu, že na malom území dokážu poskytovať širokú škálu služieb a atrakcií, ktoré návštevníci vyhľadávajú. Už v roku 2008 bol Liptov prvým regiónom, ktorý vytvoril združenie cestovného ruchu Klaster Liptov, ktorý začal v roku 2009 ponúkať kartu zliav platnú v najatraktívnejších strediskách Liptova. O viac ako rok nato sa podarilo podobnú kartu zaviesť aj vo Vysokých Tatrách.
Práve združenia sú vo svete nositeľmi kariet zliav. Začiatkom mesiaca vstúpil do platnosti novelizovaný zákon o podpore cestovného ruchu. Práve na jeho základe môžu v oblastiach cestovného ruchu vznikať oblastné organizácie cestovného ruchu. Už teraz je jasné, že vo Vysokých Tatrách ich vznikne niekoľko. Subjekty pôsobiace v cestovnom ruchu tieto aktivity vítajú.
Napriek tomu, že Tatry momentálne nemajú aktívne združenie, ktoré by ponúkalo produkt karty zliav, tak táto je úspešne na svete a chystá sa na svoju druhú zimnú sezónu. „Vďaka tzv. TATRY Card si ubytovaní hostia v takmer 150 hoteloch a penziónoch s kapacitou až 10 000 lôžok siahnu na zvýhodnené služby. V zime je tým najväčším ťahákom karty práve skipas platný v najväčších lyžiarskych strediskách vo Vysokých Tatrách“, povedala produktová manažérka karty Lenka Maťašovská zo spoločnosti Tatry mountain resorts.
Najväčším lákadlom TATRY Card sú zľavy na 3 a 6 dní lyžovačky až do výšky 30%. Okrem toho môžu návštevníci Tatier využívať aj zľavy v aquaparkoch, reštauráciách, požičovniach lyžiarskeho výstroja, či športových obchodoch.
Zimná dovolenka bude túto zimnú sezónu atraktívnejšia aj zásluhou už spomenutej karty. „Sme opäť o krok bližšie ku alpským strediskám, kde takáto spolupráca funguje už desiatky rokov“, povedal Bohuš Hlavatý, predseda predstavenstva spoločnosti Tatry mountain resorts.
Boj o klienta je v Tatrách zrejmí. Výhodou pre koncového zákazníka je to, že keď sleduje výhodné ponuky, tak jeho dovolenka v slovenských veľhorách môže byť ďaleko lacnejšia. TATRY Card získa hosť v dobrých ubytovacích zariadeniach bezplatne a to priamo na recepcii vybraného ubytovacieho zariadenia.
Nárasty počtu prenocovaní dosahuje najvyššie región Liptov. Napriek tomu štatistiky prenocovaní stále hovoria v prospech Vysokých Tatier. Tatry majú na čom stavať a ukázali, že vedia spolupracovať, čo je pre úspech zimnej sezóny jednoznačné kľúčové.