BRATISLAVA 9. júla (WBN/PR) – Nová štúdia IBM (NYSE: IBM) zameraná na marketingové odvetvie potvrdila potrebu úzkej spolupráce marketingových manažérov s IT pri komunikácii s moderným zákazníkom, ktorý čoraz častejšie využíva nové kanály, vrátane mobilných zariadení a sociálnych sietí. Nedostatočné prepojenie s IT oddeleniami, na ktoré poukázalo až 60 percent marketérov, predstavuje podľa štúdie najväčšiu prekážku v účinnom oslovení spotrebiteľov.
Zaujímavým zistením je pripravenosť marketérov urobiť ďalší krok v mobilnom marketingu a presunúť sa od kupónov k skutočnej mobilnej reklame, ktorá zasiahne klientov na ich inteligentných mobilných telefónoch a tabletoch. Až 34 percent respondentov uviedlo, že do roka plánuje rozbehnúť mobilnú reklamu. Ide o najvýraznejšie nasadenie nových marketingových nástrojov v päťročnej histórii štúdie. Mobilné webové stránky dnes využíva 46 percent respondentov, v tesnom závese nasledujú mobilné aplikácie so 45 percentami.
Kým mobilný kanál je v rozkvete, pri sociálnych sieťach je situácia zložitejšia a marketéri v tejto oblasti stále experimentujú. Keď sa napríklad pozrieme na aktivity, ktoré plánujú realizovať v druhej polovici roka, len 26 percent plánuje rozbehnúť aplikácie na sociálnych sieťach tretích strán, 24 percent chce do svojich aktivít na sociálnych sieťach zakomponovať obsah vytvorený užívateľmi a 23 percent tu má v úmysle rozbehnúť reklamy alebo zdieľať linky prostredníctvom emailov a webových ponúk.
Pri príprave štúdie “Stav marketingu v roku 2012“ (“State of Marketing 2012”) IBM uskutočnila 350 rozhovorov s marketingovými pracovníkmi z rôznych odvetví a krajín. Viac ako polovica respondentov, ktorá označila svoje firmy za výkonné, zároveň vyzdvihla dobrý vzťah marketingu a IT. Toto číslo potvrdilo potrebu „spojenectva“ marketingu a IT.
Ďalšie zistenia štúdie:
• Nedostatočná integrácia marketingu a IT: 48 percent respondentov verí, že lepšia infraštruktúra a softvér im umožnia robiť ešte viac aktivít. Takmer 60 percent však uviedlo, že nedostatočná spolupráca s IT je podľa nich najväčšou prekážkou pri zavádzaní nových technológií.
• Rozličné vízie marketingu a IT: 71 percent respondentov verí, že integrácia je dôležitá naprieč všetkými kanálmi, či už vlastnými alebo platenými. Len 29 percent ich skutočne efektívne integruje. Na otázku „prečo“ až 59 percent odpovedalo, že existujúce systémy sú príliš rôznorodé, aby sa dali integrovať. Je to viditeľné najmä pri mobilných a sociálnych taktikách, ktoré len 21 resp. 22 percent respondentov začleňuje do integrovaných marketingových kampaní.
• Ignorovanie informácií zo sociálnych médií: aj keď marketéri experimentujú na sociálnych sieťach, až 51 percent nevyužíva získané informácie pri rozhodovaní o marketingových ponukách a obsahu.
• Zlyhanie pri využití údajov: na otázku ako využívajú údaje o online návštevníkoch 65 percent respondentov odpovedalo, že robí len najzákladnejšie spracovanie a analýzu. Z toho len tretina ich využíva na adresné ponuky v digitálnom prostredí a menej ako 20 percent na prípravu personalizovaných ponúk v tradičných predajných kanáloch.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.