BRATISLAVA 2. júla (WBN/PR) – Pred dvomi rokmi prekvapil Staropramen domáci český trh uvedením beermixov – nízkoalkoholického mixu svetlého piva a ovocnej šťavy. Dnes sú pivné mixy obľúbeným nápojom a etablovaným segmentom. Staropramen, líder v inováciách medzi českými pivovarmi, sa teraz chystá nájsť si cestu k novým spotrebiteľom a príležitostiam uvedením prvej nealkoholickej sladovej limonády pre dospelých. Začiatkom júla sa v obchodnej sieti, reštauráciách a pohostinstvách po prvý raz objaví Staropramen Sládkova Limonáda.
„Našou ambíciou je stať sa najinovatívnejšou pivovarníckou spoločnosťou v Česku, ktorá svojimi výnimočnými značkami napĺňa očakávania milovníkov piva. Vďaka úspechu radu pivných mixov Staropramen Cool, ale napríklad aj nášho Staropramen Nefiltrovaného, sa nám podarilo získať priazeň veľkého množstva nových spotrebiteľov a zákazníkov. Beermixy sú na trhu už dva roky. Nastal tak vhodný čas pre ďalšie rozšírenie našej ponuky. Zo všetkých variant, ktoré sme v uplynulej dobe zvažovali, nás najviac zaujala možnosť osloviť spotrebiteľov prvým prírodným nealkoholickým osviežením pre dospelých, ktorá ale zároveň vychádza z nášho pivovarníckeho umenia. Položili sme si otázku: čo sa stane, keď sa náš sládok rozhodne uvariť osviežujúcu limonádu zo sladu? A tak vznikla Staropramen Sládkova Limonáda,“ hovorí o novinke Zbyňek Kovář, generálny riaditeľ spoločnosti Pivovary Staropramen.
Nový nápoj z pražského pivovaru ponúka 100 % prírodné osvieženie. Neobsahuje konzervanty, umelé farbivá ani sladidlá. Na pultoch bude v dvoch variantoch – „Original“ s jemnou sladovou chuťou a „Jablko“ s prírodnou chuťou jabĺk. „Výroba našej sladovej limonády začína dôkladným výberom kvalitného českého jačmeňa. Z neho vzniká slad, ktorý pomelieme, uvaríme a necháme prejsť špeciálnym procesom kvasenia tak, aby pri ňom nevznikal alkohol. Nápoj jemne sýtime prirodzene vzniknutým oxidom uhličitým a citlivo dochutíme ovocnou šťavou. Takto plníme do fliaš,“ objasňuje proces výroby Zdeněk Lux, hlavný sládok pivovaru Staropramen. „Hľadanie správnej receptúry a chuti nám trvalo päť mesiacov. Nielen kvôli názvu sme si dali veľmi záležať,“ dodáva Zdeněk Lux s úsmevom.
Pri vývoji Sládkovej Limonády vychádzal Staropramen z rastúceho dopytu po lokálnych produktoch a po zdravom životnom štýle spotrebiteľov. „Vidíme nárast skupiny ľudí, ktorá si stále viac vyberá prirodzenú alternatívu k štandardným nealko nápojom. Sme však presvedčení, že cestu k našej novinke si nájdu aj všetci tí, ktorí ju v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch ochutnajú a jednoducho im zachutí. Aby túto možnosť malo čo najviac spotrebiteľov, pripravujeme na letné mesiace rozsiahlu komunikačnú kampaň, vrátane obľúbených ochutnávok,“ vysvetľuje Radka Stratená, manažérka marketingu Staropramen-Slovensko.
Aj s nulovým obsahom alkoholu je Sládkova Limonáda nápojom pre dospelých. A to kvôli značke v jej názve. „Staropramen bude vždy svetom dospelých. Naša značka je viac ako 100 rokov spojená primárne s pivom. V tomto svete však už nevládne výhradne tradičné alkoholické pivo, aj keď mu bude stále dominovať. V súlade so zmenami v životnom štýle našich spotrebiteľov budeme aj v budúcnosti hľadať nové nápoje na báze piva alebo sladu. Aj v nich vieme zhodnotiť naše dlhoročné pivovarnícke skúsenosti, ktoré zbierame už od roku 1869,“ dodáva Zbyněk Kovář.
Sládkova Limonáda sa predáva v sklenenej 0,5 l fľaši, aby sa odlíšila od klasického pivného portfólia Staropramenu. Zároveň tak môže vyniknúť jej autentická zlatistá farba. Etikety a distribučné balenie limonády – papierový kartón 20×0,5 l – zaujmú atraktívnym dizajnom, ktorý stavil na prírodné motívy. Dizajn je v súlade s celkovým štýlom novinky a v obchodnej sieti môže poslúžiť na podporu vizibility na ploche. Dizajn obalov je dielom agentúry Cocoon. Uvedenie nového produktu Sládkova Limonáda sprevádza marketingová podpora, ktorá zahŕňa PR aktivity, ATL komunikáciu a BTL podporu.