BRATISLAVA 19. septembra (WebNoviny.sk) – V stredu ráno o 9.19 h sa začal predaj vstupeniek na budúcoročné majstrovstvá sveta v hokeji, ktoré sa budú konať od 10. do 26. mája 2019 v Bratislave a Košiciach.
O lístky bol veľký záujem a oficiálny predajca, spoločnosť Ticketportal, sa musel vyrovnať s komplikáciami. Preto v popoludňajších hodinách informoval verejnosť o problémoch prostredníctvom mimoriadneho brífingu.
„Chceli by sme sa ospravedlniť fanúšikom za komplikácie, ktoré sme v úplnej miere dokázali odstrániť až približne hodinu a štvrť od oficiálneho začiatku predaja,“ povedala konateľka spoločnosti Ticketportal Adriana Bujdáková.
Enormný nápor
Technické komplikácie nastali v snahe eliminovať priekupníkov lístkov, ktorých mal odhaľovať špeciálny algoritmus. „Od prvej sekundy sme čelili enormnému náporu, pričom sme počítali s minimálne päťnásobnými kapacitami, než boli alokované v roku 2011,“ vysvetľoval zástupca softvérovej firmy Denax Eduard Jánošík.
Video: Začal sa predaj lístkov na MS v hokeji 2019 v Bratislave a Košiciach (aktualizované)
Veľký dopyt po vstupenkách dokresľujú aj štatistiky. Rekordom bolo až 80-tisíc požiadaviek za sekundu a celkový tok dát dosiahol úroveň 1 GB za sekundu. Doterajším maximom bolo 12-tisíc žiadostí o kúpu lístky. „Systém sme testovali simuláciou na 60-tisíc dopytov za sekundu, no toto číslo nebolo spôsobené skutočnými fanúšikmi, ale botmi, ktorí automatizovali pre priekupníkov čakanie v rade alebo aj samotný nákup,“ doplnil Jánošík.
Pripravené riešenia
Súboj s podvodníkmi skomplikoval aj situáciu v kamenných predajniach. Systém totiž netlačil vstupenky priamo komunikáciou s tlačiarňou, ale okľukou cez webový server. Predaj tak fungoval bez problémov, ale vstupenky sa nedali vytlačiť. Priekupníci taktiež spomaľovali rad pri predaji lístkov, pretože chceli kúpiť enormné množstvá v rôznych kombináciách.
Jágrov návrat do súťažného diania sa blíži, chce dotiahnuť Kladno do extraligy
„Limit štyroch vstupeniek na jeden typ podujatia obišli napríklad tým, že si kúpili štyri permanentky, štyri lístky na hrací deň a niekoľko variácií vstupeniek „follow your team“. To je naozaj neštandardné správanie sa bežného fanúšika. Na ďalšie kolá predaja máme pripravené riešenia, ako obmedziť takéto situácie,“ objasnila Bujdáková. Informácie pochádzajú z tlačovej správy.