BRATISLAVA 20. januára (WEBNOVINY) – Zimný spot o Slovensku mal prostredníctvom služby YouTube v Poľsku, Rusku a Maďarsku spolu viac ako 6,23 milióna zobrazení a takmer milión dopozeraní.
Informovala o tom Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR). Propagačné video malo za cieľ predstaviť Slovensko ako krajinu, kde návštevníci zažijú „nezabudnuteľnú zimnú dovolenku“. Kampaň začala 16. decembra minulého roka a skončila v týchto dňoch.
V Poľsku zaznamenal spot takmer 1,4 milióna zobrazení, dopozeralo ho cez 330-tisíc divákov. V Rusku malo video viac ako 2,6 milióna zobrazení, z toho 347 tisíc návštevníkov ho aj dopozeralo. Viac ako 2,2 milióna zobrazení dosiahol spot v Maďarsku, pričom celý ho vzhliadlo cez 240-tisíc ľudí.
„Aj zimná kampaň, pre ktorú sme ako nosič využili YouTube, potvrdila, že v súčasnosti je to najúčinnejšia forma oslovovania cieľových skupín a zároveň najmerateľnejší nástroj reklamy,“ uviedla generálna riaditeľka SACR Marta Kučerová.
Dodala tiež, že na základe skúseností z minulej kampane agentúra pripravila spoty v jazykových mutáciách konkrétnych krajín. „Zaujímavosťou je, že v Rusku si video pozrelo až 8 % ľudí cez tablet alebo smartfón,“ konštatovala Kučerová.
Z výsledkov kampane vyplynulo, že v Poľsku zasiahol spot prevažne mladšiu generáciu do 25 rokov, v Maďarsku a Rusku zaujal hlavne strednú a staršiu generáciu nad 45 rokov.