Slovan ide do KHL aj kvôli návštevnosti, chce viac fanúšikov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Slovan - Žilina
Radosť hráčov Slovana z víťazstva po prvom zápase štvťfinále hokejovej Tipsport extraligy medzi HC Slovan Bratislava - MsHK Žilina. Foto: SITA/Marián Peiger

BRATISLAVA 21. marca (WEBNOVINY) – Hlavným motívom plánovaného vstupu klubu HC Slovan Bratislava do Kontinentálnej hokejovej ligy (KHL) je dlhodobé zaplnenie tribún Zimného štadióna Ondreja Nepelu.

„Aby sme mohli hrať v našej novej aréne, musíme zarábať aj na vstupnom. V slovenskej extralige sú však len tri kluby, s ktorými dokážeme zaplniť tribúny,“ cituje ruský denník Izvestija generálneho manažéra Slovana Maroša Krajčiho, podľa ktorého belasí splnia všetky podmienky vstupu do KHL v nasledujúcich dvoch až troch týždňoch.

Rozpočet klubu bude vyšší

Odobrenie zo strany vedenia KHL vyžaduje pre Slovan navýšenie finančných prostriedkov na jednu sezónu.

„Rozpočet musíme zvýšiť až trojnásobne. Na domácu súťaž potrebujeme približne štyri milióny eur, na KHL musíme mať formálne aspoň desať miliónov, ideálne dvanásť.
Krajči
Foto: SITA/Nina Bednáriková

To je dostatočná suma na postup do play-off, kam sa chceme dostať hneď v prvej sezóne našej účasti v súťaži,“

prezradil Maroš Krajči a pokračoval: „Bratislava je ako štát v štáte. Neďaleko máme Rakúsko aj Maďarsko, odkiaľ tiež prichádzajú fanúšikovia. Plánujeme k nám pritiahnuť aj sponzorov z týchto krajín.“

K plánovanému vstupu ruský denník oslovil aj marketingového riaditeľa Slovana Milana Vajdu. „V basketbale aj hádzanej sú spoločné súťaže českých a slovenských klubov, no v hokeji k dohode neprišlo. V Česku je zaujímavú hokejová súťaž, v ktorej zo štrnástich účastníkov môže získať titul možno osem klubov. Jednoducho nás nepotrebujú. Zaoberali sme sa možnosťou štartovať v kvalitnej súťaži a za posledných 30 mesiacov je našim cieľom KHL,“ povedal pre Izvestije Vajda.

Slovan nechce napodobniť popradského Leva

Ten už vopred vylúčil možnosť urobiť podobný krok, k akému sa odhodlali v tíme nováčika HC Lev Poprad, keď veľká časť hráčov pred koncom kalendárneho roka zmenila, aj keď len dočasne, pôsobisko.

V hokejovej extralige padol rekord
Foto: SITA/Diana Černáková

„Nemôžeme si dovoliť urobiť podobný krok, pretože fanúšikovia by nás povyhadzovali z kancelárií. Náš klub má tradíciu a všetci nás poznajú. HC Lev je umelo vytvorený český projekt, ktorý sa nešťastnou náhodou ocitol na Slovensku,“ myslí si Vajda.

Marketingový riaditeľ ďalej prezradil, ako to z pohľadu Slovana funguje na Slovensku, čo sa týka fanúšikov a sponzorov.

„Ako klub z hlavného mesta máme v iných regiónoch veľa nepriazne, preto sa aj mimobratislavské firmy stránia spájaniu sa so Slovanom. Keď budeme štartovať v najlepšej európskej lige, budeme slovenským klubom, nie bratislavským. Už teraz sme dostali ponuky na spoluprácu so spoločnosťami, ktoré si to doteraz nemohli dovoliť. Slovan, ktorý je financovaný zo súkromných zdrojov bez podpory štátu aj samosprávy, hľadá peniaze aj v susedných štátoch,“ dodal Milan Vajda.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Maroš Krajči
Firmy a inštitúcie HC Slovan Bratislava