BRATISLAVA 21. septembra (WBN/PR) – Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko sa aktívne zapojila do iniciatívy Európsky týždeň mobility. Zamestnanci spoločnosti vymenili svoje automobily za bicykle a vyrazili do práce na dvoch kolesách. Pred posledným dňom Európskeho týždňa mobility chcú motivovať a vyzvať slovenských motoristov, aby sa k nim pridali a nechali svoje auto zajtra doma. Práve na 22. september pripadá Európsky deň bez áut.
Zamestnanci ŠKODA AUTO Slovensko nechali dnes svoje automobily doma a do práce prišli na bicykloch, aby tak podporili hlavnú myšlienku Európskeho týždňa mobility. Zároveň pripravili pre slovenských motoristov zaujímavú výzvu. „Práve 22. september je posledný deň Európskeho týždňa mobility a zároveň je Európskym dňom bez áut. Spolu s našimi zamestnancami chceme vyzvať motoristov na celom Slovensku, aby sa k nám pridali a nechali zajtra svoje auto doma. Podporia tak nielen myšlienku rozvoja udržateľnej mobility vo svojom regióne, ale urobia niečo aj pre seba a svoje okolie,“ hovorí Ing. Karel Sklenář, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
Hlavnou témou tohtoročného Európskeho týždňa mobility je multimodalita dopravy, ktorá poukazuje na možnosť kombinovania rôznych druhov dopravy v meste. Jedným z nich je aj jazda na bicykli, ku ktorej má ŠKODA veľmi blízko. Pred 120 rokmi začala spoločnosť svoju úspešnú históriu práve výrobou bicyklov. „ŠKODA na Slovensku dlhodobo podporuje vrcholovú, ako aj masovú cyklistiku a hendikepovaných športovcov. Zapojenie sa do iniciatívy bolo pre nás prirodzeným spojením našej vášne pre cyklistiku a zodpovednosti za rozvoj mobility na Slovensku, veď viac ako 650 000 Slovákov jazdí na aute značky ŠKODA,“ dodáva Ing. Karel Sklenář, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
Európsky týždeň mobility je iniciatívou Európskej komisie a každoročne sa koná v dňoch 16. až 22. septembra. Iniciatíva si dáva za cieľ motivovať samosprávy a ďalšie organizácie, aby podporovali opatrenia pre udržateľnú mestskú mobilitu. Zároveň je výzvou pre obyvateľov, aby vyskúšali kombináciu rôznych druhov dopravy po meste. Motto aktuálnej kampane 2015 znie: „Vyber. Zmeň. Kombinuj“. Vyvrcholením iniciatívy je Európsky deň bez áut, ktorý sa už od roku 2 000 koná vždy 22. septembra.
ŠKODA AUTO a cyklistika
Cyklistika je jedným z pilierov sponzoringovej stratégie spoločnosti ŠKODA AUTO. Okrem iného je už od roku 2004 oficiálnym partnerom a dodávateľom oficiálneho vozidla legendárnej Tour de France. Od roku 2015 ŠKODA mení partnerstvo bieleho dresu za partnerstvo prestížneho . Novým oficiálnym partnerom zeleného dresu pre najlepších špurtérov bude od tohto roku aj na pretekoch okolo Španielska La Vuelta, ktoré podporuje od roku 2011.
Na Slovensku je ŠKODA partnerom prestížnych cyklistických pretekov Okolo Slovenska a série najvýznamnejších pretekov horských bicyklov ŠKODA BIKE OPEN TOUR. Okrem toho je partnerom najväčšej cyklistickej charitatívnej akcie na Slovensku – Cez Slovensko na bicykli za 5 dní. Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko je zároveň už šiesty rok hrdým partnerom Petra Velitsa, trojnásobného majstra sveta v časovke družstiev a jedného z najúspešnejších cyklistov v histórii Slovenska.