ŠKODA celosvetovo rástla aj v auguste

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ŠKODA AUTO

BRATISLAVA 8. septembra (WBN/PR) – ŠKODA v auguste opäť rástla dvojciferným tempom. Dodávky vozidiel značky ŠKODA vzrástli o 14,3 % na 73 200 vozidiel (august 2013: 64 000). Bol to najlepší august v histórii automobilky. V západnej Európe značka rástla o 14,5 %, v Číne o 19,1 % a v strednej Európe dokonca o 32,4 %. Podiel na západoeurópskom trhu vzrástol na viac ako 5 % (5,1 %).

ŠKODA pokračuje v rastovom kurze,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Na všetkých trhoch vidíme, že naša mladá modelová paleta oslovuje aj nové skupiny zákazníkov. Svetová premiéra novej generácie modelového radu Fabia na autosalóne v Paríži bude ďalším dôležitým krokom v rámci modelovej ofenzívy značky ŠKODA,“ dodáva Eichhorn.

Nový model ŠKODA Fabia bude možné prvýkrát vidieť začiatkom októbra na autosalóne v Paríži. Úplne novo vyvinutá tretia generácia modelu Fabia osloví svojim atraktívnym dizajnom, inovatívnou technikou a maximálnou funkčnosťou. Na trh bude nová generácia uvedená v novembri.

V západnej Európe zvýšila ŠKODA v auguste počet dodávok vozidiel zákazníkom o 14,5 % na 24 500 vozidiel (august 2013: 21 400). Trhový podiel vzrástol na 3,8 %. V Nemecku si ŠKODA polepšila o 18,8 % na 10 500 predaných vozidiel (august 2013: 8 800) a posilnila svoju pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky. Vo Veľkej Británii dosiahla automobilka rast o 18,5 % a predala 2 600 vozidiel (august 2013: 2 200). Takisto dvojciferným tempom rástla ŠKODA vo Švédsku (1 200 vozidiel; plus 14,0 %), v Belgicku (1 000 vozidiel; plus 44,8 %), v Španielsku (800 vozidiel; plus 13,0 %), v Nórsku (700 vozidiel, plus 26,8 %), v Taliansku (700 vozidiel; plus 14,9 %), v Grécku (200 vozidiel; plus 18,1 %) a v Portugalsku (200 vozidiel; plus 83,3 %).

Vo východnej Európe dodala ŠKODA v auguste zákazníkom 10 000 vozidiel (august 2013: 10 500). V Rusku zvýšila ŠKODA svoj trhový podiel na 4,2 % a predala 6 800 vozidiel (august 2013: 7 100). Podstatné prírastky dosiahla značka v Kazachstane (900 vozidiel; plus 127,7 %), Rumunsku (600 vozidiel; plus 62,3 %), Srbsku (300 vozidiel; plus 11,2 %), Bulharsku (200 vozidiel; plus 48,1 %), Bosne (100 vozidiel; plus 32,2 %) a v pobaltských štátoch (500 vozidiel; plus 41,0 %).

O tretinu rástla ŠKODA v auguste v strednej Európe. Dodávky zákazníkom vzrástli o 32,4 % na 11 200 vozidiel (august 2013: 8 500). Na českom trhu sa pre vozidlo značky ŠKODA rozhodlo 5 900 zákazníkov, v porovnaní s minulým rokom to predstavuje prírastok o 33,2 % (4 400 dodávok). Podiel značky ŠKODA na českom trhu vzrástol v auguste na 42,2 %. Vynikajúce predajné výsledky dosiahla značka tiež v Poľsku (3 000 vozidiel; plus 30,5 %), na Slovensku (1 300 vozidiel; plus 44,6 %), v Maďarsku (500 vozidiel; plus 20,1 %) a v Slovinsku (400 vozidiel ; plus 49,4 %).

Na svojom najsilnejšom trhu, v Číne, rástla ŠKODA v auguste o 19,1 % na 21 600 predaných vozidiel (august 2013: 18 100). Podstatný rast dosiahla značka aj v Izraeli (1 300 vozidiel; plus 15,5 %), na Taiwane (200 vozidiel; plus 127,4 %) a na Novom Zélande (100 vozidiel; plus 89,2 %). V Indii dodala ŠKODA v auguste svojim zákazníkom 1 000 vozidiel (august 2013: 1 500).

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v auguste 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):

ŠKODA Octavia (24 800; -2,4%)

ŠKODA Rapid (18 900; +128,6 %)

ŠKODA Fabia (11 200; -15,9 %)

ŠKODA Yeti (7 100; +44,5%)

ŠKODA Superb (6 700; -3,2 %)

ŠKODA Roomster (1 900; -13,7 %)

ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 2 500; -15,2 %)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto