BRATISLAVA 25. augusta (WEBNOVINY) – Kandidátke na starostku Starého Mesta Tatiane Rosovej dnes vyjadrilo svoju podporu v komunálnych voľbách KDH, SaS a OKS. Uviedol to dnes na tlačovej konferencii predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. „Som presvedčený, že ľudia to pochopia ako dohodu, ako kópiu toho čo sa deje dnes na vládnej úrovni aj na župe a umožní urobiť spoločný program a vytvoriť zastupiteľstvo, ktoré spolu s týmto programom bude zodpovedne zastupovať ľudí v Starom Meste,“ uviedol Frešo. Ako dodal, záujem podporiť má aj politická strana Most-Híd. Podľa Rosovej sa v tejto koalícii spájajú veľké skúsenosti na komunálnej úrovni, ale aj nové nápady a nové prístupy. Predseda kraja sa vyjadril, že by považoval za prirodzené, keby podobná koalícia vznikla aj na mestskej úrovni a ako občan by si to aj želal.
Rosová ponúka občanom „čisté ulice, čisté ruky a čisté úmysly“. Podľa nej je v súčasnosti Staré Mesto viac domovom pre veľkých podnikateľov v oblasti developingu a oblasti realít než vlastným domovom občanov a občan ťahá v tomto súboji za kratší povraz. „Ľudia by uvítali pocit, že starosta sa stará o nich a nie o prospech nejakých spriatelených firiem,“ uviedla Rosová. Zároveň chce dosiahnuť, aby občania nepočúvali od starostu ako sa čo nedá a ako na to nemá kompetencie, ale aby konal v prospech občanov a v ich záujme. Jej prioritou je najmä zmena a čistota, čistota politického života a transparentnosť a splatenie dlhu SDKÚ-DS voči občanom, ktorí dali strane veľkú dôveru a pre ktorých ešte nebolo urobené dosť. V prípade, že by sa stala starostkou mestskej časti Staré Mesto, je pripravená vzdať sa funkcie poslankyne NRSR. Súčasný starosta mestskej časti Andrej Petrek oznámi podľa hovorkyne mestskej časti Aleny Kopřivovej svoju oficiálnu kandidatúru v septembri.
Rosová sa vyjadrila aj k novému parkovaciemu modelu v Starom Meste, ktoré podľa nej spôsobilo celkovo chaos a neprehľadnosť, pretože Staré Mesto má teraz niekoľko parkovacích politík. Podľa nej je to únikové riešenie odchádzajúceho vedenia mestskej časti pred skutočným riešením problémov, ktoré súvisia s parkovaním. „Na území Starého Mesta presadzuje svoju parkovaciu politiku mesto, ďalej je tu parkovacia politika pre časti, ktoré už boli regulované dávno, to je samotné jadro mesta, a teraz zase celkom nové a iné pravidlá pre ulice, ktoré doteraz regulované neboli. Pritom ešte štvrtý model je tam, kde regulácia nie je ani teraz. Takže celkom iste nie je normálne a zdravé, aby existovali pre obyvateľov jednej mestskej časti štyri druhy pravidiel,“ uviedla. Problém je podľa nej aj s Bratislavskou parkovacou službou, súkromnou spoločnosťou, ktorá inkasuje poplatky za parkovné bez toho, aby Staré Mesto malo na tom nejaký podiel. Podľa nej má princíp uprednostňovania rezidentov opodstatnenie, ale nemôže ísť tak ďaleko, že vylučuje všetkých, ktorí tvoria tiež komunitu Starého Mesta.
Podľa Rosovej by bolo potrebné využiť všetky právne analýzy na to, aby sa zmenil zmluvný vzťah z Bratislavskou parkovacou službou a potom by bolo potrebné uplatňovať modely, ktoré sa osvedčili inde a nie neosvedčili inde, ako pražský model. Ako príklad uviedla Viedeň, kde je hlavný princíp založený na progresívne spoplatnenom parkovaní, teda čím dlhšie vodič parkuje, tým viac platí na niektorých vymedzených miestach. „Treba ľudí motivovať k tomu, aby parkovali čo najkratšie, aby bol ten obrat vozidiel čo najväčší. Sú tu veľké predstavy o tom, kde by mohli byť veľkokapacitné odstavné garáže aj na území Starého Mesta, treba k tomu samozrejme zmeny v územnom pláne, ale možnosti riešenia tu určite sú,“ uviedla Rosová.
SITA