Otec vám vždy kládol na srdce, aby ste v prvom rade boli vzdelaný a múdry človek. Ako ide dokopy štúdium na špičkovej zahraničnej vysokej škole a automobilové pretekanie po celom svete, čo je spojené s cestovaním?
Tak je to dosť veľa lietania. Ale celé je to v prvom rade o plánovaní vecí. Človek, keď si dá nejaký cieľ, tak aspoň ja sa snažím naplánovať tú cestu tak, aby som sa k nemu dopracoval. Viem si rozplánovať čas na etapy, kedy sa budem učiť, kedy mám let, kedy tréning. Ja si plánujem veci tak, aby som maximálne efektívne využil čas. Napokon, dá sa učiť aj v lietadle, dá sa pracovať aj na letiskách. Čo sa týka plnenia študijných úloh. Vďaka internetu. Aspoň v Anglicku sme množstvo databáz mali na ňom a študenti mali veľa informácií práve z internetu. Bolo to však veľmi náročné. A nie je žiadnym tajomstvom, že vnútorne som bol prichystaný, že niečo z toho všetkého budem musieť vypustiť. Lenže ja sa snažím robiť veci tak, aby netrpel ani šport, ani štúdium. Nakoniec sa to podarilo dorobiť, z čoho mám veľkú radsosť.
Už ste skončili vysokú školu v Anglicku? Aký stupeň vzdelania ste tam dosiahli?
V Anglicku mám ukončené bakalárske štúdium. Získal som tam bakalársky titul a momentálne pokračujem v 5. ročníku na Ekonomickej univerzite v Bratislave. V štúdiu pokračujem s tým, že uvidíme ako to pôjde ďalej… Rád by som dokončil ešte nadstavbu na bakalárskom štúdiu v Anglicku. Ale v tejto chvíli ťažko hovoriť, ako to celé dopadne. Ako sa bude môj život ďalej vyvíjať.
Na čo ste sa pri voľbe vysokej školy zamerali, aký máte študijný odbor?
V Bratislave študujem na fakulte hospodárskej ekonomiky, auditorstvo a účtovníctvo. V Anglicku som študoval biznis, marketing a manažment. Takže jednoznačne sa orientujem na biznis a marketing.
Jazdíte v špičkovom tíme a vo významnej súťaži, ešte nedávno ste študovali v podstate na dvoch vysokých školách. Čo robíte vtedy, keď neštudujete, nejazdíte na autách, netestujete ich motory a netrénujete na okruhoch?
Rád sa vozím na aute na snehu (smiech). Nácvikom protišmyku vlastne relaxujem… Ak však nejazdím na snehu, stretávam sa s kamarátmi a zabávam sa s nimi ako každý bežný normálny človek.
Pokiaľ ide o hobby a koníčky. Čomu sa venujete vo voľnom čase, ak ho vôbec pri tých všetkých povinnostiach máte? Mali ste niekedy nejaký taký koníček, ktorý vám prirástol k srdcu?
Rád si teraz zahrám squash. Rád športujem. Jazdenie na aute nie je iba o účasti na súťažiach. Každý automobilový pretekár sa musí udržiavať v kondícii. Každý jazdec sa musí priebežne pripravovať. Aj ja mám svoj fyzický program. A podľa neho sa snažím behať, posilňovať, cvičiť a udržiavať sa vo fyzickej kondícii. Keď sa nevenujem športovej príprave, tak oddychujem.
Máte nejakého mimošportového koníčka, ktorým si krátite voľné chvíle?
Rád si zahrám playstation. Ale aj v ňom najradšej rád hrám automobilové preteky (smiech).
Takže celý život Štefana Rosinu je úzko zviazaný s autami a jazdením na nich?
Samozrejme. Veď určitým spôsobom ma to baví. Preto to vlastne aj robím. Inak by som to nerobil. Takže v podstate celý život sa točím okolo áut. Autá a jazdenie na nich je moje hobby, koníček – a dá sa povedať, že je to aj moje povolanie a zamestnanie.
Ako na vaše čerstvé 3. miesto v Porsche Supercupe reagovala laická verejnosť, ktorú interesujú automobilové preteky, a aký ohlas vyvolal váš úspech v odborných kruhoch, medzi profesionálnymi jazdcami, majiteľmi a manažérmi jednotlivých automobilových tímov?
Seriál pretekov Porsche Supercup je prestížna vec. To znamená, že profesionáli z motoristického športu to určite pozorne sledujú. Keďže nám už prišli určité ponuky z profesionálnych tímov, tak si myslím, že to sledujú a úspechy z tohto seriálu si cenia.
Čo sa týka širšej laickej verejnosti… Myslím si, že televízne prenosy pomohli tomu, že tá široká verejnosť, ktorú interesujú automobilové preteky, vie, že vo svete existuje aj táto súťaž. Ale iba tí, ktorí sa tomu venujú ako koníčku. Ale ja to – ak mám úprimne povedať – vôbec neriešim. Mňa zaujíma tá profesionálna stránka motoristického športu. Ja som v prvom rade zvedavý na ohlas zo strany profesionálov, s ktorými možno raz budem spolupracovať. Som rád, že bežný divák sleduje našu súťaž a užije si tieto preteky. Lenže ten profesionál vie lepšie ohodnotiť, o čom to celé je. Čo si súťažné jazdenie od pretekára vyžaduje. Takže to ma zaujíma. Myslím si, že pokiaľ ide o profesionálnu obec, tí ľudia moje výsledky prijímajú v dobrom, pretože 3. miesto v Supercupe je celkom dobrý výsledok – a to je pre mňa – pokiaľ ide o kariéru – najdôležitejšie.
Za rozhovor ďakuje Štefan Žilka