Sme o krok bližšie k tomu, že počítače budú môcť onedlho súťažiť s ľuďmi aj v oblasti umenia. Nová maľba bola vytvorená pomocou softvéru, ktorý dokonale napodobnil štýl majstra.
Spoločnosť Disney pripravuje 3D omaľovánky
Maľba s názvom Nový Rembrandt je výsledkom tímu vývojárov, ktorí sa snažia vytvoriť nové práce „od Rembrandta“ s použitím údajov z existujúcich obrazov maliara.
„Keď chcete vytvoriť nový obraz, máte nejakú predstavu, ako má práca vyzerať,“ povedal Ben Haanstra, ktorý je súčasťou vývojárskeho tímu, v tlačovom vyhlásení. „Ale v našom prípade sme začali v podstate od nuly – museli sme vytvoriť celú maľbu s použitím údajov z Rembrandtových obrazov.“
Aby bolo možné vyrobiť čo najpresnejšiu podobu, vývojári vytvorili algoritmus rozpoznávania tvárí, ktorý identifikoval najčastejšie použité vzorce/schémy v Rembrandtových obrazoch. Tím sa zameral na práce vytvorené v rokoch 1632 až 1642, celkovo vývojári preštudovali 346 Rembrandtových obrazov.
Pri analýze zistili, že najčastejšie v tom období maľoval mužov – belochov vo veku 30 až 40 rokov, s fúzmi, v tmavom oblečení a klobúkom, s hlavou obrátenou doprava.
Vytvorenie obrazu trvalo viac ako 500 hodín stvárňovania/vykresľovania a výsledkom bolo 150 GB grafického materiálu tvoreného 148 miliónmi pixelov. Potom prišla na rad 3D tlač, ktorá bola kľúčová, aby mohla vzniknúť presvedčivá maľba. Pomocou dát z predchádzajúcich prác bol tím schopný vytvoriť výškovú mapu a replikovať trojrozmernosť farebných vrstiev a ťahov štetca typických pre Rembrandtove obrazy.
Na prvý pohľad je obraz presnou verziou umelcových obrazov, na druhý pohľad je ale ťažké rozoznať jednotlivé detaily. Obrazu totiž chýbajú ľudské nedostatky, ktoré by si v Rembrandtových maľbách očakával. Hoci je konečný výsledok pozoruhodný, obraz vyzerá príliš hladko.