BRATISLAVA 12. mája (WEBNOVINY) – Riešenie dopravných vzťahov a dopravnej obsluhy v súvislosti s výstavbou Predstaničného námestia v Bratislave je vypracované a odsúhlasené v projekte dokumentácie na územné rozhodnutie. Pre agentúru SITA to uviedol konateľ spoločnosti IPR Slovakia s.r.o. Igor Ballo v súvislosti s obvineniami občianskej iniciatívy Bratislava otvorene o negatívnom dopade projektu na bratislavskú dopravu.
Podľa Balla vychádza navrhovaná koncepcia postupu výstavby zo zásadnej podmienky – zachovania prevádzky hlavnej stanice a rovnako zabezpečenia dostatočnej priepustnosti komunikácií Pražská a Šancová. „Celá výstavba je rozdelená na niekoľko ucelených etáp tak, aby v každej etape výstavby bola zachovaná v rámci možnosti nevyhnutná prevádzka mestskej hromadnej dopravy, zabezpečený prístup automobilovej dopravy – požiarne vozidlá, rýchla zdravotná pomoc a špeciálne vozidlá osôb s telesným postihnutím.
Jednotlivé fázy postupu výstavby sú predmetom samostatného projektu organizácie výstavby,“ uviedol Ballo. Podľa neho boli do riešenia dopravy prizvaní mnohí zahraniční konzultanti, ktorí spolu s domácimi projektantmi riešili dopravu najprv overovacími štúdiami, dopravnými štúdiami a tieto boli ďalej preverované príslušnými odbornými inštitúciami štátnej správy a samosprávy. „Tento projekt sa bude ďalej dopracúvať v rámci ďalších stupňov projektovej dokumentácie a v reálnom čase počas výstavby sa musí aktualizovať a odsúhlasiť s príslušnými mestskými inštitúciami,“ uviedol Ballo.
Podľa Balla je začatie výstavby závislé od účinnosti územného rozhodnutia aj stavebného konania jednotlivých stavebných častí. Zámerom investora je začať stavbu čo najskôr. Na otázku, či je vypracovaný a schválený podrobný postup prác po časovej osi a sú podpísané dohody o sankciách pri jeho neplnení Ballo uviedol, že „túto stavbu bude realizovať jedna z veľkých stavebných firiem na trhu, pričom v rámci obchodno-stavebných zmlúv je absolútne bežná penalizácia, ktorá korešponduje s možnou výškou spôsobenej škody“. Zámerom investora je podľa Balla vybudovať na Predstaničnom námestí moderný priestor so spoločensko-reprezentatívnou funkciou ako jednou zo vstupných brán do hlavného mesta.
Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom námestí, Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ulici, Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova. Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou.
Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905. Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy – vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.
SITA