BRATISLAVA 28. septembra (WEBNOVINY) – Telekomunikačný úrad (TÚ) SR odporúča spotrebiteľom, aby boli v záujme vlastnej spokojnosti pozorní pri uzatváraní zmlúv s operátormi.
Napriek tomu, že operátori musia zverejňovať informácie pre koncových užívateľov v zrozumiteľnej a ľahko dostupnej podobe, nedokáže to podľa hovorcu TÚ SR Romana Vavra nahradiť pozornosť a záujem zákazníka.
„V praxi sa záujemcovia o služby často neoboznámia so všetkými podmienkami poskytovania služby a po uzavretí zmluvy ich môžu čakať nepríjemné prekvapenia,“ skonštatoval Vavro.
Na tieto a ďalšie skutočnosti upozornili spotrebiteľov predstavitelia TÚ SR, Asociácie lokálnych poskytovateľov internetu (ALPI) a Európskeho spotrebiteľského centra v Slovenskej republike (ESC).
ALPI upozorňuje, že pre budúcu spokojnosť so službami operátora je kľúčový správny výber internetového pripojenia. Najlacnejšie internetové programy podľa predstaviteľov asociácie často nestačia na hranie hier na internete a sledovanie videa s vysokým rozlíšením.
Preto v prípade, že užívateľ nemá dostatok znalostí o službách operátorov, ALPI odporúča navštíviť špecializované internetové portály. Na problémy, do ktorých sa užívatelia môžu dostať neuváženými registráciami na internetových stránkach, upozorňuje ESC.
Vzhľadom na opakujúce sa prípady, keď užívatelia po registrácii na internetových stránkach ponúkajúcich nespoplatnený obsah dostávali faktúry na zaplatenie rôznych súm, nabáda ESC užívateľov pri takýchto registráciách na opatrnosť a dôkladné preštudovanie všetkých podmienok.