BRATISLAVA 27. mája (WEBNOVINY) – Príťažlivosť mobilných platieb medzi spotrebiteľmi sa líši podľa krajiny a vo všeobecnosti by sa dali vytvoriť dve základné kategórie: krajiny so zažitou infraštruktúrou finančných transakcií a krajiny, kde je naopak finančná infraštruktúra stále mladá a vyvíja sa.
Z deviatich trhov, na ktorých agentúra GfK uskutočňovala prieskum, bola Južná Kórea jedinou krajinou, kde na spotrebiteľskom trhu bežne fungujú platby prostredníctvom mobilných telefónov. Celkovo až 62% spotrebiteľov považuje mobilné platby za atraktívne. Toto percento je ešte vyššie v niektorých kľúčových segmentoch vrátane mladších spotrebiteľov vo veku 16-24 (75%), fanúšikov technologických inovácií, takzvaných „early adopters“ (74%) a súčasných majiteľov smartfónov (72%).
Medzi jednotlivými krajinami však vidieť zásadné rozdiely. Spotrebitelia na rozvíjajúcich sa trhoch v Číne (82%) a v Brazílii (73%) považujú mobilné platby za najatraktívnejšie, kým zažitejšie tradičné systémy platenia na rozvinutých trhoch ako sú USA a Európa spôsobujú, že atraktivita tohto spôsobu platenia je o čosi nižšia (okolo 50%), keďže jestvujúce systémy na báze čipu a PIN kódu ponúkajú výhodnú a časom osvedčenú alternatívu.
Pokiaľ ide o otázku, kto by mal služby súvisiace s mobilnými platbami zabezpečovať, sa väčšina opýtaných (48%) priklonila k bankám, len každý desiaty si myslí, že by to mali robiť mobilní operátori. V rámci prieskumu spoločnosť GfK uskutočnila 8603 online rozhovorov v Spojenom kráľovstve, USA, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Španielsku, Južnej Kórei, Číne a Brazílii.