BRATISLAVA 20. februára (WBN/PR) – Portfólio Pivovarov Topvar sa rozširuje o novú nápojovú kategóriu. Už od februára prinášajú slovenským spotrebiteľom cider Kingswood s ambíciou vybudovať segment cideru tak, aby dosiahol úspech ako v okolitých krajinách. Kingswood je nový osviežujúci alkoholický nápoj vyrobený zo starostlivo triedených sadových jabĺk, s vynikajúcou harmóniou sladkých a suchých tónov a neobsahuje žiadne umelé arómy, farbivá ani sladidlá. V maloobchodnej sieti sa predáva vo fľaši s objemom 0,4 litra a od marca bude v predajnom kanáli HoReCa dostupný aj v čapovanej podobe.
Pivovary Topvar pokračujú pri otváraní slovenského trhu svetovým trendom. Takým sa javí fakt, že kategória ciderov je jednou z najrýchlejšie rastúcich kategórií nápojov. Portfólio spoločnosti už od februára rozšíri cider Kingswood.
„Cider má potenciál urobiť na trhu veľký posun, keďže spotrebitelia bažia po rôznorodosti a inováciách. Kingswood sme po prvý raz uviedli na českom trhu a dosiahol vynikajúce výsledky. Je našou najúspešnejšou novinkou v histórii mimo pivného portfólia. Kingswood otvoril v Českej republike trh ciderov, ktorý spal niekoľko rokov. Kingswood pomohol rastu kategórie o 600 % a stal sa suverénnou jednotkou spotrebiteľov na českom trhu a očakávame rovnaké výsledky aj na slovenskom trhu.“ uviedol Grant McKenzie, marketingový riaditeľ Pivovarov Topvar.
Chuťový profil cideru Kingswood bol vytvorený na mieru
Cider Kingswood (4,5 % alkoholu) vychádza síce z britskej tradície jablčných ciderov, ale jeho chuť bola vytvorená podľa chuťových preferencií spotrebiteľov v strednej Európe. „Chceli sme vytvoriť autentickú jablkovú chuť, ktorá je jedinečná a vytvorená na mieru pre českého a slovenského spotrebiteľa,“ vysvetľuje Grant McKenzie. Správnu chuť Kingswoodu ladili degustátori niekoľko mesiacov. Miešali rôzne kombinácie odrôd jabĺk a vyskúšali ich pritom viac ako dvadsať variantov. Výsledná chuť nápoja je príjemne sýta a skutočne jablková – ani príliš suchá alebo naopak sladká a najlepšie vynikne pri servírovaní na ľade.
Jablká pre Kingswood sa zbierajú iba v ovocných sadoch, aby bol ich pôvod presne známy. Musia byť dozreté, preto sa nechávajú zo stromov padnúť samovoľne, zásadne sa netrhajú. Tajomstvo receptúry spočíva v starostlivom výbere konkrétnych jablčných odrôd a ich vzájomnom pomere. Vďaka svojmu zloženiu si ho môžu vychutnať aj vegetariáni a keďže neobsahuje lepok, aj celiatici.
Polovica spotrebiteľov, ktorí obľubujú cider, nepije pivo
„Kategória ciderov je jednou z najrýchlejšie rastúcich alkoholických nápojových kategórií na vyspelých pivných trhoch a nápojový trh uvedením cideru získava nový impulz pre svoj rozvoj. Prináša totiž nové príležitosti, pri ktorých sa konzumuje a má potenciál osloviť tých, ktorí nie sú pravidelnými konzumentmi piva a uprednostňujú iné alkoholické nápoje,“ uviedol Grant McKenzie. Cider Kingswood je vhodný pre ženy aj mužov, ktorí majú radi nové veci a radi sa stretávajú so svojimi priateľmi a známymi. Ich životný štýl je aktívny, no na konci dňa vyhľadávajú chvíľku na oddych, relax a príjemné posedenie. Prieskumy ukázali, že viac ako 40 % Slovákov nemá svoj jasne vyhradený nápoj pre popoludňajšie alebo večerné posedenie s priateľmi a sú otvorení novým chutiam.
Jedinečná vôňa a chuť Kingswoodu najlepšie vyniknú, keď sa podáva na ľade. Keďže bude dostupný na trhu aj v čapovanej podobe, má dokonca aj svoj vlastný špeciálny pohár, inšpirovaný britskou tradíciou cideru. V maloobchodnej sieti sa predáva vo fľašiach s objemom 0,4 litra. Dôvodom, prečo bolo zvolené práve takéto množstvo, je fakt, že tento objem zodpovedá servírovanému množstvu čapovaného cideru, aby chutil rovnako kvalitne a osviežujúco pri konzumácii doma, ako v obľúbenom pube či bare.
Čo je cider?
Cider je osviežujúci, alkoholický nápoj (4 – 6 %), ktorý sa vyrába riadeným kvasením nefiltrovaného jablčného muštu. Je jedným z najstarších alkoholických nápojov na svete a jeho tradícia má korene vo Veľkej Británii. Cider nie je pivo, ani radler, je menej horký ako pivo, menej sladký ako limonády a menej perlivý ako sýtené vody, aj vďaka čomu si získal priazeň spotrebiteľov po celom svete. Ročne sa ho vo svete vypije viac ako 20 miliónov hl.