BRATISLAVA 19. júla (WEBNOVINY) – V bratislavskej mestskej časti Petržalka čoskoro spustia tzv. Sociálny obchod, ktorý umožní lacnejšie nakupovať ľuďom v neľahkej finančnej situácii. Otvoriť by ho mohli už v auguste.
V spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska Petržalka naštartovala aj potravinovú pomoc pre ľudí v núdzi a dôchodcov s nízkymi príjmami. Mestská časť je pripravená týmto ľuďom v najbližšom čase začať vydávať múku a cestoviny.
Ide o zmeny v sociálnej oblasti, ktoré spustila mestská časť po nástupe nového vedenia. Uvádza sa to v polročnom hodnotení práce petržalského starostu Vladimíra Bajana a petržalskej samosprávy, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa mestskej časti Mária Grebeňová – Laczová.
Revitalizácia mestskej časti
V hodnotení mestská časť považuje za úspech, že obnovili zdevastovaný pontónový mostík cez Chorvátske rameno, že technicky a stavebne prepojili parkoviská Tupolevova – Iľjušinova a na sídlisku Kopčany vybudovali verejné detské ihrisko. V júli v Petržalke začali s revitalizáciou Vlasteneckého námestia, pribudne tu napríklad zámková dlažba, lavičky, kvetinové záhony a okrasné dreviny. Nová cyklotrasa, ktorá spojí Petržalku s rakúskym Kitssee, by mala byť hotová do polovice septembra. V tomto čase mestská časť objednáva stovky odpadkových košov aj lavičiek, mestská časť chce zvýšiť ich počet na svojom území. Grebeňová – Laczová tiež dodala, že na rozdiel od iných mestských častí Petržalka veľkokapacitné kontajnery nepristavuje len na jar a na jeseň, ale po novom ich začala pristavovať štyrikrát ročne. Pre obyvateľov tiež rozšírili služby miestneho zberného dvora o príjem číreho skla a bioodpadu. Bratislavská mestská časť chce aj novú politiku v parkovaní. Pripravuje preto zadanie pre verejnú súťaž na jej koncepciu.
Starosta Petržalky Vladimír Bajan by privítal, keby kompetentní pochopili nutnosť okamžitej realizácie koľajového systému resp. električky do Petržalky. Tá by pomohla vyriešiť presun Petržalčanov a ostatných obyvateľov Zadunajska na ľavý breh Dunaja a zároveň občanov z ostatných častí Bratislavy a z celého širokého regiónu do Petržalky. Starosta si myslí, že určite je čo zlepšovať vo vzťahu medzi hlavným mestom a mestskými časťami, najmä v oblasti pochopenia priorít mestských častí. Podľa Bajana treba spomenúť aj pozitívnu skúsenosť v koordinácii hlavného mesta a mestských častí pri umiestňovaní nových stavieb na území Bratislavy. Starosta dodal, že väčšie pochopenie od mestských poslancov bude očakávať pri realizácii parkovacej politiky, to znamená v zablokovaní disponibilných pozemkov pre potreby výstavby garážových domov.