K Jane Kiššovej a Vladimírovi Slobodovi, ktorí odchod z SaS oznámili v utorok, sa dnes pridali Ľubomír Galko, Jozef Rajtár, Miroslav Ivan, Renáta Kaščáková, Radoslav Pavelka, Pavol Kubiš a ďalší.
Poslanecký prieskum v okolí Bratislavy sa koná po tom, čo testy v rámci ekoauditu odhalili používanie nevhodných materiálov v násypoch na stavbe úsekov diaľnice D4.
Podľa liberálov doplácajú motoristi na ľudsky pochopiteľné opomenutie zákonnej povinnosti a platia neúmerne vysoké pokuty. Za každú omeškanú kontrolu zaplatia motoristi 165 eur, čiže za technickú aj emisnú kontrolu spolu 330 eur
Cieľom novely bolo podľa nich reagovať na podnety nespokojných majiteľov motorových vozidiel, ktorým sú automaticky ukladané pokuty v prípade, že v zákonom stanovenom termíne vozidlo nepodrobia povinnej technickej a emisnej kontrole.
Expert SaS na dopravu a stavebníctvo Miroslav Ivan upozornil, že pre nemeckú minimálnu mzdu môžu mať slovenskí dopravcovia veľké ťažkosti a pre niektorých to môže byť likvidačné.
SaS upozorňuje, že navrhovaný zákon umožňuje majiteľom objektov, ktoré neboli skolaudované a užívajú ich viac ako dvadsať rokov, sa kolaudácii vyhnúť, čo je zásadná procedúra pre legitímne a bezpečné užívanie stavby.
Za odlivom cestujúcich z IC vlakov vidia liberáli dve príčiny a to kanibalizmus vo vlakovej doprave samotného štátneho prepravcu a neschopnosť ZSSK bez dotácií konkurovať súkromnému prepravcovi.
Finančné prostriedky z eurofondov by mali byť podľa strany Sloboda a Solidarita výhradne používané na budovanie cestnej a železničnej infraštruktúry. Nemali by sa z nich financovať investície, ktoré sú súčasťou komerčného trhu a narúšajú konkurenčné prostredie medzi poskytovateľmi služieb.