Poslanec Národnej rady SR a tieňový minister dopravy za OĽaNO Ján Marosz odhaduje, že v takom prípade úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala nebude slúžiť motoristom skôr ako v roku 2024.
Najväčším rizikom scenára, že na stavbe zostane taliansko-slovenské združenie je podľa hnutia to, že zhotoviteľ nemusí stavbu dokončiť a neskôr by si mohol pýtať ďalšie peniaze.
Poslanec Národnej rady SR a tieňový minister dopravy za OĽaNO Ján Marosz pripomenul, že už vlani v novembri ako prví upozornili na prepúšťanie a hrozbu zastavenia prác.
Podozrenia z rodinkárstva a vytvárania umelých pracovných miest sa potvrdzujú, na čo poukazovali odborári v otvorenom liste už v septembri minulého roka.
Predchádzajúci majitelia sľubovali v Špačinciach vysadiť marhuľový sad, podľa generálneho riaditeľa Slovenského pozemkového fondu Jána Marosza ho v skutočnosti chceli použiť na výstavbu.
Poslanec Eduard Heger (OĽaNO) tvrdí, že rezort dopravy je ďalším adeptom na krízového manažéra, ktorý ho bude riadiť na základe reálnych informácií o intenzite dopravy.
Generálny riaditeľ SPF Ján Marosz dlhodobo upozorňuje, že v čase, keď fond viedla Gabriela Matečná, sa zámienkou, ako sa jednoducho dostať k štátnemu pozemku, stali ovocné sady.
Paradoxne práve terajší pozemkového fondu šafárenie v tejto štátnej inštitúcii odsudzoval. Dnes ho zástupcovia zamestnancov kritizujú za rodinkárstvo, vytváranie umelých pracovných miest a netransparentné nakladanie so mzdovými prostriedkami.
Podľa Marosza protikorupčné oddelenie na SPF postupne odhaľuje prípady, ktoré potvrdzujú ako sa šafárilo s pôdou vo vlastníctve štátu v časoch vlád Fica a Pellegriniho.