Pre rezort dopravy očakával štátny tajomník ministerstva Jaroslav Kmeť v budúcoročnom štátnom rozpočte viac peňazí, keďže veľký investičný dlh ťaží železnice i cesty.
Vláda na návrh ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala odvolala rezortného štátneho tajomníka Jána Marosza, ktorý bol na poste od 23. marca. Nahradil ho Jaroslav Kmeť, ten doteraz pôsobil na Úrade podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu.
Návrh na odvolanie šéfa Správy štátnych hmotných rezerv Kajetána Kičuru predložil podpredseda vlády pre ekonomiku a minister hospodárstva Richard Sulík.
Hnutie OĽaNO tiež podporuje protest autodopravcov, keďže na to majú nielen právo, ale aj dôvod. Strana Sloboda a Solidarita tvrdí, že rozumie požiadavkám a štrajku UNAS, ku ktorému však podľa nej vláda pristupuje alibisticky.
Slovensko má štyri roky na to, aby vyčerpalo takmer 3 miliardy eur z OP II. na dostavbu diaľničných úsekov, ciest a aspoň z časti zmodernizovalo železničné trate. Od roku 2014 sa rezortu podarilo vyčerpať približne 1,5 miliardy. Ak to bude pokračovať takýmto tempom, rozostavané projekty si zaplatia Slováci z vlastného vrecka.
Zámerom štátu by pritom malo byť, aby sa výnosy z mýtneho systému vrátili do výstavby cestnej infraštruktúry. Hnutie tak reagovalo na výsledky kontroly fungovania výberu mýta, ktoré zverejnil Najvyšší kontrolný úrad SR.
Slovenská správa ciest mala v priebehu tohto roka zrekonštruovať cesty I. triedy za 50-miliónov eur, ktoré dostala od ministerstva financií nad rámec rozpočtu. Už dnes je však jasné, že sa za tieto peniaze do konca roka nestihne opraviť ani kilometer vozoviek .