Ako uviedli vo svojom spoločnom stanovisku, ukončiť členstvo a spoluprácu s hnutím pod vedením Igora Matoviča sa rozhodli po viacerých neúspešných pokusoch o zmenu fungovania v rámci hnutia.
Opozičná strana tvrdí, že predseda vlády Eduard Heger nie je schopný zvládať vlastný úrad, nieto ešte manažovanie ministerstva financií a zdravotníctva.
Ľudia, ktorí pracovali na stavbách diaľnic ako tesári, vykonávali túto prácu bez pracovných zmlúv a podľa lídra hnutia OĽaNO-NOVA Igora Matoviča mali mať aj falošné lekárske prehliadky.
Za novelu zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá hlasovalo 87 poslancov, proti bolo 52 zákonodarcov a jeden sa zdržal. Vláda novelou reaguje na situáciu s prípravou výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy.
Strata Železničnej spoločnosti Slovensko medzi rokmi 2014 až 2017 klesla z 8,3 mil. eur na 5,6 mil. eur, no dotácie štátu národnému osobnému dopravcovi v v tom istom období vzrástli z 214,1 mil. eur na 247,7 mil. eur.
Opozičné hnutie vyzýva železnice, aby prestali plytvať verejnými peniazmi a zlepšili svoje hospodárenie. Ak by podľa hnutia prestali kupovať nepotrebné pozemky a obnovovať čakárne za nehorázne peniaze, mali by peňazí dosť.