Žiadne opatrenia vlády nedokážu úplne eliminovať negatívne ekonomické dopady na vývoj cestovného ruchu, hovorí riaditeľ Inštitútu hospodárskej politiky (IHP) František Palko.
Bývalý minister dopravy a výstavby predpokladá, že aj neúplné sprevádzkovanie R7 a D4 pomôže cestnej doprave na vyťaženej ceste prvej triedy medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou.
Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal zároveň tvrdí, že nepôjde o obnovenie pôvodnej Slovenskej agentúry pre cestovný ruch. Tú jeho predchodca Árpád Érsek zrušil ku koncu roka 2016.
Od nového ministra dopravy a výstavby to očakávajú dopravní odborníci. Nádejným kandidátom na tento post je ekonomický expert hnutia Sme rodina, bývalý advokát a podnikateľ Štefan Holý.
Ministerstvo financií už neplánuje zásadné legislatívne zmeny, pracuje však na viacerých rozbehnutých projektoch predovšetkým v oblasti elektronizácie.
Výpadok príjmov z predaja diaľničných známok vo výške takmer 80 miliónov eur bude podľa ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka chýbať na údržbu a výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. Tá je totiž financovaná aj z prostriedkov štátneho rozpočtu.
Spoločnosť D4R7 Construction plánuje najprv sprevádzkovať úsek R7 od Šamorína po Ketelec, kde je križovatka R7 a D4, a odtiaľ krátky úsek D4 po Rovinku.
Opakovane sa tak podľa autodopravcov potvrdila vierolomnosť premiéra Petra Pellegriniho, ktorý podľa nich verejne, vedome a plánovite podviedol autodopravcov pri rokovaní o znížení ich daňového zaťaženia.