Predpokladá to minister dopravy a výstavby Andrej Doležal, o tom, či pôjde o cestu prvej triedy, alebo rýchlostnú cestu, rozhodne Útvar hodnoty za peniaze.
Podľa odhadu ministra dopravy Andreja Doležala by úseky R4, ktoré sa majú stáť súčasťou medzinárodného prepojenia Via Carpatia, mohli byť hotové najskôr v roku 2031.
Najvyšší kontrolný úrad informoval, že počet mostov v najlepšej kondícii na cestách prvej, druhej a tretej triedy klesol o polovicu, naopak, dva a pol násobne stúpol počet mostov v najhoršom stave.
Oprava cesty medzi Chocholnou a Mníchovou Lehotou bude financovaná z Operačného programu integrovaná infraštruktúra, pričom schválená výška príspevku je 25,94 milióna eur.
Za druhú prioritu v novom roku považuje minister spustenie súťaže na druhú etapu severného obchvatu Prešova na R4. Výber mýta od budúceho roka by mal byť zabezpečený a mal by byť efektívnejší.
Odborné posudky, o ktoré sa diaľničiari v odvolaní opierajú, podľa rezortu dopravy potvrdzujú ich tvrdenie o tom, že ekvivalent k zmluvným podmienkam FIDIC nie je.
Právomoc doterajších stavebných úradov v mestách a obciach prejde na stavebné úrady, ktoré budú pracoviskami novozriadeného štátneho úradu s vymedzenou územnou pôsobnosťou.
Dôvodom je zatiaľ neprávoplatné rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie, ktorý vlani v decembri nariadil Národnej diaľničnej spoločnosti zrušiť tender, trvajúci tri roky, pre formálne nedostatky v súťažných podkladoch.
Predseda hospodárskeho výboru Peter Kremský dopĺňa, že na zasadnutie pozvali ministra dopravy, vedenie NDS i šéfa ÚVO, aby si na mieste vypočuli ich argumenty a našli riešenie.