RÍM 1. mája (WEBNOVINY) – Proces odstraňovania vraku stroskotanej výletnej lode Costa Concordia zastavili až do prijatia definitívneho rozhodnutia, akým spôsobom bude plavidlo odtiahnuté a zlikvidované.
Podľa stredajších informácií talianskych médií sú totiž v hre viaceré alternatívy a o zákazku má eminentný záujem aj istá spoločnosť z Turecka.
Obrazom: Vyťahovanie vraku lode Costa Concordia
Vlastník lode, spoločnosť Costa Crociere, totiž vzala do úvahy pripomienky úradov, ktoré skúmajú vplyvy operácie na životné prostredie. Úrady žiadajú podrobnejšie informácie o celom projekte odťahu takmer 300-metrového plavidla. O jeho vrak sa bijú talianske prístavy, no Costa Crociere údajne favorizuje Turkov.
Tí plánujú vrak premiestniť s pomocou nového špeciálneho plavidla Dockwise Vanguard, čo by si však zrejme vyžiadalo vyprázdnenie Costy Concordie, kde sa nachádzajú veľké množstvá chemického odpadu, v záujme stability. Náklady spojené s odstránením stroskotanej lode uhrádza vlastník lode, údajne to doteraz bola viac ako miliarda eur.
Costa Concordia stroskotala 13. januára 2012 po náraze na plytčinu neďaleko ostrova Giglio. Nehoda si vyžiadala 32 mŕtvych a niekoľko desiatok zranených. V čase nárazu sa na palubách nachádzalo viac ako 4200 ľudí. Kapitán Francesco Schettino čelí obvineniam z viacnásobného neúmyselného zabitia a opustenia plavidla pred ukončením evakuácie.
Spoločnosť Costa Crociere prijala čiastočnú zodpovednosť za potopenie plavidla a súd rozhodol o jej povinnosti zaplatiť pokutu milión eur. Väčšinu cestujúcich navyše odškodnila sumou 11-tisíc eur. Vrak lode dlhý takmer 300 metrov a vážiaci 114 500 ton sa podarilo vztýčiť v septembri.