ŽILINA 14. januára (WEBNOVINY) – Po Žiline jazdí ďalších päť nových trolejbusov. Nová várka nízkopodlažných vozidiel má podľa želania cestujúcich mäkšie sedadlá a viac priestoru pri druhých a tretích dverách. „Oproti dodávke z minulého roka sme požiadali o zmenu sedačiek tým, že sme ich dali zmäkčiť, toto vyšlo vyslovene z podnetu cestujúcich. Taktiež sme dali urobiť väčší priestor pre kočíky, ale aj pre samotný pohyb cestujúcich vo vozidle,“ povedal riaditeľ Dopravného podniku mesta Žiliny Ján Barienčík.
Obrazom: Žilinčania dostali nové trolejbusy
Za prvých desať trolejbusov plzenskej Škody Electric, ktoré jazdia po Žiline od decembra 2012, zaplatil mestský dopravný podnik vyše 4,8 milióna eur, za ďalších päť trolejbusov viac ako dva milióny eur. „Význam obnovy vozového parku je predovšetkým v pohodlí a istej úrovni cestovania a samozrejme v nižších prevádzkových nákladoch. Tých 15 trolejbusov stálo viac ako šesť miliónov eur, takže sú to síce pomerne veľké peniaze, ale na druhej strane tie nové trolejbusy sú naozaj na svetovej úrovni,“ povedal žilinský primátor Igor Choma.
Jeden kĺbový a štyri krátke trolejbusy v tradičnom žilinskom žlto-zeleno-bielom prevedení sú vybavené výklopnou plošinou pre invalidné vozíky, kamerovým systémom, kompletným elektronickým informačným a tarifným systémom či akustickými hlásičmi pre slabozrakých a nevidiacich.
Oproti modelom z roku 2012 sú nové trolejbusy vybavené mäkšími sedadlami a väčším priestorom pre pohyb cestujúcich pri druhých a tretích dverách. V kĺbovom trolejbuse je navyše pri štvrtých dverách priestor aj pre umiestnenie detského kočíka. Krátky štvordverový trolejbus má viac ako 12 metrov a odvezie 104 cestujúcich, kĺbový päťdverový trolejbus meria takmer 19 metrov a odvezie 163 cestujúcich.
Video: Nové trolejbusy v Žiline majú mäkšie sedadlá
Nákup nových trolejbusov financoval mestský dopravný podnik prevažne z bankového úveru, čiastočne z vlastných zdrojov. Dopravný podnik musel každoročne investovať do generálnych opráv starých trolejbusov približne 800-tisíc eur, od roku 2018 by navyše musel robiť aj generálne opravy pre koniec životnosti vozidiel. Nákupom 15 nových trolejbusov sa znížil vekový priemer 42 žilinských trolejbusov z 18 na jedenásť a pol roka.