BRATISLAVA 18. augusta (WEBNOVINY) – Kampaň európskych aktivistov za práva kurčiat s názvom 39Days4Rosa (39 dní pre Rosu) dorazila aj na Slovensko. Agentúru SITA o tom informovala Silvia Čaňová z organizácie Sloboda zvierat, ktorá je partnerskou organizáciou kampane na Slovensku.
Britská aktivistka Tamsin French, ktorá sa oblieka do kostýmu kurčaťa menom Rosa a bojuje za poctivé označovanie potravín. Cieľom kampane 39Days4Rosa je dosiahnuť to, aby sa kuracie mäso predávané v obchodoch podobne ako vajcia označovalo podľa spôsobu chovu kurčaťa.
Kurča Rosa dorazilo do Bratislavy na poludnie na Hlavnú stanicu. Následne sa popri Prezidentskom paláci a Michalskej bráne prešlo mestom a cez Hviezdoslavovo námestie, Most SNP a Sad Janka Kráľa sa presunulo na Maggio pláž na nábreží Dunaja. O 16:00 pozdravilo obyvateľov bratislavského útulku Slobody zvierat.
Tamsin French sprevádzajú v rámci kampane britské aktivistky Johanna Olsson a Sam White. Na ceste po Európe sú od 1. augusta. Kampaň chcú v priebehu 39 dní predstaviť dokopy v 21 krajinách EÚ a ukončiť ju plánujú 8. septembra pred budovou Európskeho parlamentu v Bruseli.
Aktivistky dúfajú, že podpora európskej verejnosti im pomôže presvedčiť EK o potrebe označovania kuracieho mäsa. Záujemcovia môžu kampaň podporiť aj podpisom petície v anglickom jazyku na stránke https://www.ciwf.org.uk/our-campaigns/labelling-matters/39-days-4-rosa/.