Tenké plastové „igelitky“ za 9 centov už v budúcom roku v Lidli nekúpite. Spoločnosť o tom informovala na sociálnej sieti. Je to súčasťou stratégie reťazca eliminovať plasty. Ročne sa takto dostane do obehu až o 125 ton plastu menej.
Lidl tiež informuje, že v roku 2019 prestane ponúkať na predaj jednorazové plastové príbory a riad. Z ponuky tiež vypadnú slamky, či vatové tampóny do uší s plastovou paličkou. Reťazec chce nakoniec dosiahnuť, aby boli všetky umelohmotné obaly a jednorazové výrobky z recyklovateľných materiálov.
„V oblasti nášho strategického postoja k plastom sledujeme jasný prístup, ktorý hovorí: nahradiť – obmedziť – recyklovať. Rozhodnutím prestať predávať plastové výrobky na jedno použitie znižujeme objem plastov a prispievame tak k nášmu zlepšeniu v tomto smere,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákup.
Okrem plastových tašiek sa reťazec pokúša nahradiť plastové obaly výrobkov ekologickejšími obalmi. V minulosti za to čelil kritike aj v kampani „sesterského“ reťazca Kaufland. Ten si robil žarty z Lidla narážkami na „plastový týždeň“.
„Spolu s našimi dodávateľmi diskutujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ vysvetlil Martin Nagy.
Lidl v súčasnosti už len dopredáva igelitky a iný nerecyklovateľný tovar. Nové zásoby už budú ekologickejšie. Podobnú iniciatívu vyvíja aj druhý reťazec patriaci do skupiny Schwarz, teda Kaufland. Plastové tašky, ktoré v súčasnosti predáva, sú z recyklovaného materiálu.
Reťazce sa takto pridávajú k iniciatíve „Bez igelitky“, ktorej autorom je rezort životného prostredia. „Iniciatíva smeruje k tomu, aby sme všetci urobili nejaký krok k obmedzeniu používania ľahkých plastových tašiek,“ povedal minister László Sólymos.