Štátny správca železničnej infraštruktúry predpokladá, že na kontrolu materiálu koľajníc a výhybiek, vrátane ich zvarov, defektoskopickou vlakovou súpravou počas troch rokov vynaloží 1,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú na vykonanie kontroly materiálu koľajníc a výhybiek, vrátane ich zvarov, defektoskopickou vlakovou súpravou za tri roky vynaložiť 1,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,92 mil. eur vrátane dane).
Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, súčasťou služby je následné dohľadanie zistených chýb ručnými prístrojmi a meranie profilu (opotrebenia koľajníc) vo vybraných úsekoch. Zabezpečenie hnacích dráhových vozidiel s obsluhou bude potrebné v prípade, ak defektoskopická vlaková súprava nebude mať vlastný zdroj pohonu.
Základnú defektoskopickú kontrolu koľajníc vlakovou súpravou požadujú ŽSR vykonať kombináciou metód ultrazvuku a vírivých prúdov iba na vybraných úsekoch. „Na tratiach TENT (transeurópska dopravná sieť) a vybraných tratiach vnútroštátnej dopravy sa musí vykonávať základná defektoskopická kontrola koľajníc minimálne raz ročne defektoskopickou vlakovou súpravou,“ oznámil štátny správca železničnej infraštruktúry.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.