Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) obnovia výhybky v Železničnej stanici Barca na južnom okraji Košíc zhruba za 11,7 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Oproti predpokladanej cene je to viac o 2,2 milióna eur, resp. o 23 percent. Zákazku získalo Združenie ŽSR, Barca, ktoré tvoria stavebné spoločnosti TSS Grade, a. s., Bratislava a Železničné stavby, a. s., Košice.
Stavebné práce sú plánované do deviatich mesiacov od odovzdania staveniska, vyplýva zo zmluvy o dielo zverejnenej v centrálnom registri zmlúv. Železničiari budú investíciu financovať s využitím prostriedkov Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.
Nové návestidlá
Cieľom modernizácie je dosiahnutie technicko-prevádzkových parametrov dopravnej cesty, bezpečnej a plynulej železničnej prevádzky a dohodnutého štandardu stanice Barca. Existujúce technicky nevyhovujúce výhybky v stanici vymenia, nové budú mať trojfázové elektromotorické prestavníky.
Železnice zrealizovali rekonštrukciu za milióny eur, prispelo to k zníženiu meškania vlakov
Upravia tiež staničné zabezpečovacie zariadenie na košickom zhlaví, odstránia jeho vonkajšiu výstroj a po rekonštrukcii ju nahradí nová zodpovedajúca typu výhybiek. Zriaďovacie a hlavné návestidlá dotknuté rekonštrukciou vymenia za nové návestidlá vrátane základov.
Vyberali z piatich ponúk
ŽSR podľa údajov vo Vestníku verejného obstarávania dostali vo verejnej súťaži päť ponúk, najnižšiu predložilo úspešné združenie firiem TSS Grade a Železničné stavby. Ďalšie štyri spoločnosti navrhli ceny v objeme nad 12 miliónov eur – Skanska SK, a. s., 12,05 milióna eur, Subterra, a. s., Praha 12,1 milióna eur, Strabag, s.r.o., 12,15 milióna eur a Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o., 12,3 milióna eur bez DPH. Železnice vyhlásili tender v decembri 2021, odhadovaná hodnota zákazky bola takmer 9,5 milióna eur.
Modernizácia trate medzi Kysucami a Čadcou si vyžaduje vybudovanie prestupového terminálu, tvrdí Útvar hodnoty za peniaze
Železničná stanica Barca je súčasťou železničného uzla Košice. Nachádza sa na križovaní hlavnej trate Košice – Čierna nad Tisou, trate smerom na Čaňu a do maďarského Hidasnémetei a trate cez Hanisku a Moldavu nad Bodvou do Plešivca.