Predpokladané celkové výnosy Slovenskej pošty v tomto roku predstavujú 320,9 mil. eur a celkové náklady 319,77 mil. eur.
BRATISLAVA 29. decembra (SITA) – Slovenská pošta, a. s., by mala v tomto roku podľa očakávania dosiahnuť zisk pred zdanením vo výške 1,13 mil. eur. Celkové predpokladané výnosy predstavujú 320,9 mil. eur, z toho z vnútroštátnych a medzinárodných poštových služieb 184,69 mil. eur a z finančných služieb 53,88 mil. eur. Ako štátna poštová spoločnosť v piatok informovala, celkové očakávané náklady dosahujú 319,77 mil. eur, z toho mzdové náklady 118,34 mil. eur.
V roku 2016 dosiahla pošta zisk pred zdanením 3,83 mil. eur, čo po zohľadnení splatnej a odloženej dane znamenalo zisk 2,78 mil. eur. Vlaňajšie celkové výnosy dosiahli 314,07 mil. eur (z hlavnej činnosti 273,3 mil. eur) a celkové náklady 310,23 mil. eur, z toho osobné náklady 165,48 mil. eur.
Rozšírernie produktového portfólia a skvalitnenie služieb
„Objem listových zásielok bol v roku 2017 významne ovplyvnený predovšetkým zavedením povinnosti komunikácie prostredníctvom elektronických schránok pre firmy a orgány verejnej moci. Aj napriek tejto skutočnosti predpokladáme objem prepravených listových a balíkových zásielok na úrovni zhruba 250 miliónov kusov, z toho 242 miliónov kusov listových zásielok a 8 miliónov kusov balíkových zásielok,“ uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Slovenskej pošty Róbert Gálik.
Slovenská pošta v tomto roku reagovala na dôležité zmeny a zároveň inovovala a modernizovala svoje služby. Vzhľadom na postupný pokles záujmu o tradičné poštové služby je pre spoločnosť podľa Gálika mimoriadne dôležité sústrediť sa na rozšírenie produktového portfólia a skvalitnenie existujúcich služieb.
Sprevádzkovali automatizované poštové terminály
„Za jeden z najvýznamnejších počinov preto považujem spustenie siete automatizovaných poštových terminálov – BalíkoBOXov, prostredníctvom ktorých Slovenská pošta posilňuje svoju pozíciu na balíkovom trhu. V súčasnosti môžu naši zákazníci na doručovanie balíkov využívať spolu 42 BalíkoBOXov, ktoré sú rozmiestnené v dostupných a frekventovaných lokalitách v rámci celého Slovenska,“ priblížil Gálik.
Mobilná aplikácia ePodacieho hárka, elektronické oznamovanie zásielok
Za významné označil šéf poštovej spoločnosti aj kroky v oblasti elektronizácie. Pošta pripravila mobilnú aplikáciu ePodacieho hárka, či zabezpečila elektronické oznamovanie zásielok aj pre firemných zákazníkov. „Zaviedli sme možnosť vytvoriť si ePodací hárok aj prostredníctvom kioskov vo vybraných pobočkách, rozšírili sme tzv. služby štátu o zaručenú konverziu elektronického dokumentu do listinnej podoby, doplnili sme zasielanie peňazí prostredníctvom poštového poukazu na účet do všetkých krajín SEPA (Jednotná oblasť platieb v eurách),“ priblížil Gálik. Mobilnú aplikáciu eKolok podľa neho sprístupnili aj pre používateľov mobilných telefónov s operačným systémom iOS.
Pohľadnica s vlastnou fotografiou alebo motívom
Spoločnosť vkladá veľké očakávania do služby Moja pohľadnica. Vďaka nej si ktokoľvek môže vytvoriť personalizovanú pohľadnicu so svojou fotografiou alebo motívom, pričom pošta ju po zadaní online objednávky vytlačí a doručí adresátovi. „Verím, že všetky uvedené služby prispejú k vyššej kvalite a dosahovaniu stanovených hospodárskych cieľov,“ dodal generálny riaditeľ Slovenskej pošty Róbert Gálik.
Štyri pätiny zamestnancov tvoria ženy
Slovenská pošta má v súčasnosti 13 737 zamestnancov. Vlani mala v priemernom prepočítanom počte 13 446 zamestnancov, pričom ženy tvorili 82,5 %. Priemerná mesačná mzda v spoločnosti je na úrovni 745 eur. V minulom roku dosiahla 711,85 eur a medziročne vzrástla o 3,3 %. Vyplatené mzdové prostriedky zamestnancom pred rokom predstavovali objem 114,86 mil. eur.
Slovenská pošta, a. s. so sídlom v Banskej Bystrici vznikla 1. januára 1993 a na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu sa pretransformovala 1. októbra 2004. Spoločnosť má základné imanie 214,3 mil. eur, jej akcie spravuje Ministerstvo dopravy a výstavby SR.