BRATISLAVA 20. januára (WEBNOVINY) – Náklady na presťahovanie do nových priestorov odhaduje Kancelária verejnej ochrankyne práv na 15-tisíc eur, náklady na vypracovanie bezpečnostného projektu (zabezpečenie ochrany osobných údajov) na sedem- až desaťtisíc eur. Ako agentúru SITA informoval ombudsmankin poradca pre média a komunikáciu Ján Glovičko, väčšina peňazí pôjde na samotné presťahovanie a vyriešenie serverov, archívu a spisov s osobnými údajmi, ako aj na nové telefonické linky či dvojitý nájom aj v pôvodných aj nových priestoroch počas sťahovania.
Štát nepridelil ombudsmanke peniaze, stiahla ľudí z výborov
Ministerstvo neschválilo ani euro
Kancelária Jany Dubovcovej nebude od 16. marca sídliť v priestoroch na Nevädzovej ulici v Bratislave, ale v budove na Grösslingovej ulici. Jej kancelária v októbri minulého roku listom požiadala ministerstvo financií o zvýšenie limitu príjmov a výdavkov na tento rok o 25-tisíc eur. Dôvodom bolo práve sťahovanie do novej budovy. „V čase prípravy rozpisu východísk rozpočtu, začiatkom mája, sme nemali vedomosť o sťahovaní kancelárie. Z tohto dôvodu rozpis nezohľadňoval náklady vyvolané sťahovaním,“ píše sa v liste. Rezort financií však kancelárii ombudsmanky na list neodpovedal.
„Ministerstvo financií nepovažuje za odôvodnené uvedenej organizácii z titulu sťahovania do nových priestorov zvyšovať limit výdavkov,“ pre agentúru SITA uviedol tlačový odbor ministerstva. Hoci teda úrad ombudsmanky žiadal o navýšenie rozpočtu o položku na sťahovanie, neschválili nám ani jedno euro, čo výrazne zasiahne do plánovaného rozpočtu kancelárie na rok 2015, pripomenul Glovičko.
Kancelária by mala ušetriť 40-tisíc eur
Dubovcovej úrad zháňal vlastnými silami nové sídlo viac ako dva roky, aby ušetril náklady za prenájom priestorov. V súčasnosti sídli v komerčných priestoroch, kde len za posledné dva roky stiahol výšku nájmu o 80-tisíc eur. „V nových priestoroch mala kancelária ušetriť ďalších 40-tisíc eur, avšak vzhľadom na prístup štátu k jej sťahovaniu minie tieto peniaze na položky, ktoré nesúvisia s podstatou pôsobnosti verejnej ochrankyne práv, teda s ochranou základných práv a slobôd,“ poznamenal Dubovcovej poradca pre médiá a komunikáciu.
Kancelária ombudsmanky zmení v marci definitívne adresu. Pracovisko bude mať v budove Správy služieb diplomatického zboru, kde donedávna sídlilo zastúpenie Rozvojového fondu OSN. V týždni medzi 9. a 12. marcom nebudú z technických príčin možné predovšetkým osobné návštevy počas stránkových hodín či osobné podávanie podnetov. V týždni po 16. marci bude prevádzka obmedzená. „Podávateľov podnetov preto chceme poprosiť o trpezlivosť a pochopenie, a tiež ich požiadať, aby v marci využívali predovšetkým e-mailovú alebo listovú komunikáciu,“ dodal Ján Glovičko.