BRATISLAVA 8. marca (WEBNOVINY) – Viac než osemtisíc účastníkov tretieho ročníka ankety Mobil roka rozhodlo o najlepších mobilných telefónoch za rok 2009. Z 30 nominovaných zariadení, ktoré vybrali zástupcovia štyroch odborných médií, rozhodli účastníci ankety o víťazných mobilných telefónoch v piatich kategóriách, a to štýlový, pracovný, high-end, hudobný a ľudový mobilný telefón. Výsledky ankety Mobil roka 2009 pre agentúru SITA poskytol predseda odbornej komisie Richard Hombauer.
Víťazom kategórie Štýlový Mobil roka 2009 sa stal Apple iPhone 3GS, ktorý získal 46,60 % hlasov. Ako druhý v poradí skončil HTC Hero s 21,75-percentami hlasov. V kategórii Pracovný Mobil roka 2009 sa najlepšie umiestnil HTC Touch Pro2 s 31,86 % hlasov, pričom ako druhý v poradí skončil mobilný telefón značky Nokia E72, za ktorý zahlasovalo 29,77 % respondentov. V rámci kategórie High-end Mobil roka 2009 skočil ako víťaz HTC HD2 s podporou 34,79 % respondentov, nasledovaný Nokiou N97, ktorú podporilo 27,39 % účastníkov ankety.
Ako najlepší Hudobný Mobil roka 2009 bol na základe hlasovania zvolený telefón značky Nokia 5800 XpressMusic, za ktorý hlasovalo 45,16 % účastníkov. Nasledoval Sony Ericsson W995 s podporou 28,46 % respondentov. V poslednej kategórii Ľudový Mobil roka 2009 sa najlepšie umiestnil mobilný telefón značky Nokia 6303 classic, ktorý podporilo 34,08 % respondentov. Ako druhý v poradí skončil Samsung Star s podporou 19,04 % účastníkov.
Komisia zložená zo zástupcov internetových denníkov Fony.sk, MobilMania.sk a tlačených magazínov BCMOBIL & TECHBOX a PC Revue nominovala po odbornej diskusii do piatich kategórií po šesť telefónov, ktoré sa v roku 2009 dostali na slovenský trh. Celkovo bolo pritom vlani na slovenský trh oficiálne uvedených 110 modelov mobilných telefónov.
Účastníci ankety Mobil roka 2009 rozhodli o víťazoch v jednotlivých kategóriách vo verejnom hlasovaní, ktoré trvalo od 1. do 28. februára 2010. Celkovo sa do ankety prostredníctvom internetového alebo SMS hlasovania zapojilo 8 595 čitateľov štyroch odborných médií. V medziročnom porovnaní to predstavuje 9,67-percentý medziročný nárast počtu účastníkov. Každý z účastník sa pritom ankety mohol zúčastniť len raz, a to SMS správou alebo hlasovaním v internetovom formulári. Hlasovať bolo možné za všetky alebo len vybrané kategórie.
SITA