Španielsky maliar baskického pôvodu Pablo Picasso sa narodil 25. októbra 1881. Jeho avantgardné a fantáziou naplnené diela zásadne zmenili do tej doby užívané pravidlá umeleckej tvorby. Podieľal sa na vzniku kubizmu, umeleckého smeru, ktorý z trosiek rozbitej formy vytváral nový druh. Medzi jeho najznámejšie diela patria Avignonské slečny (1907) či Guernica (1937).
BRATISLAVA 7. septembra (WEBNOVINY) – Na Slovensko prichádza jedinečná výstava grafických prác svetoznámeho maliara a majstra kubizmu Pabla Picassa.
Výstavu Pablo Picasso: Láska a smrť. La Suite Vollard sprístupní Galéria mesta Bratislavy verejnosti v svojom sídle v Mirbachovom paláci na Františkánskom námestí 11 od piatka ako jednu z hlavných udalostí osláv 50. výročia svojho vzniku. Ako ďalej agentúru SITA informovala Denisa Zlatá z PR galérie, medzinárodný výstavný projekt prináša do Bratislavy stovku grafických listov z obdobia rokov 1930 – 1937.
Konflikt protikladov
Okrem série grafík zaradil kurátor výstavy Fernando Castro Borrego do výberu Picassových diel aj unikátnu štúdiu k jeho najznámejšiemu obrazu Guernica. Na medených leptoch série Suite Vollard zobrazil Pablo Picasso koncepciu života v predsmrtnej agónii. Cez konflikt protikladov v nich umelec vysvetľuje povahu vecí. Kolekcia nazvaná podľa slávneho francúzskeho chodníka Ambroisa Vollarda obsahuje 97 medených platní a tri portréty tohto obchodníka, objednávateľa diela.
Výnimočná výstava Pablo Picasso: Láska a smrť. La Suite Vollard sa koná v spolupráci s prestížnym Múzeom kráľovnej Sofie v Madride, jednou z najväčších galérií súčasného umenia na svete, so Španielskym veľvyslanectvom v SR a so Spain Art. Záštitu nad ňou prevzal prezident SR Ivan Gašparovič. Záujemcovia ju môžu vidieť v Galérii mesta Bratislavy do 13. novembra, denne okrem pondelka od 11:00 do 18:00. Viac informácií je dostupných na internetovej adrese –
http://gmb.bratislava.sk/sk/exhibition/detail/laska-a-smrt.
Jadrom Suite Vollard je zobrazenie nahého ženského tela, ktoré stelesňuje umelcovu predstavu o dokonalej kráse v jej rozkvete.
„Chcem zachytiť mäso a krv, ich pohyb v čase. Snažím sa zdôrazniť mučivú úzkosť mäsa, ktoré aj v okamihu svojho triumfu vo forme krásy sa hrozí znamení, ktoré sú predzvesťou zmien v čase,“ tvrdil o svojich ženských aktoch ležiacich na diváne Picasso.