BRATISLAVA 12. marca (WEBNOVINY) – Reklamu vo forme letákov distribuovaných vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) využili zatiaľ dvaja prezidentskí kandidáti – premiér Robert Fico a poslanec Radoslav Procházka.
Radoslav Procházka sa doťahuje na Kisku, ukázal prieskum
Pozrite si, s kým a kde strávia kandidáti volebnú noc
Rozdiel medzi Ficom a Kiskom by nebol ani desať percent
Iba traja prezidentskí kandidáti zverejnili podrobný majetok
Agentúre SITA to potvrdila riaditeľka komunikačného odboru ZSSK Jana Morháčová. Objem reklamy a cenu, ktorú kandidáti za služby zaplatili, Morháčová neuviedla. „Konkrétnejšie informácie o tržbách a podobne sú obchodným tajomstvom,“ konštatovala.
ZSSK podľa Morháčovej distribuuje letáky vo vlakoch, ide o štandardnú komerčnú službu s presným a schváleným cenníkom. Ponúkajú ju tri partnerské agentúry predávajúce mediálny priestor vo vlakoch. Ide o samostatné firmy, ktoré nie sú majetkovo prepojené so ZSSK.
Distribúciu letákov vo vlakoch si na základe rovného princípu dostupnosti môže podľa Morháčovej zaplatiť ktokoľvek a na akýkoľvek produkt, pokiaľ nejde o tovar či službu v rozpore so zákonom. Obom prezidentským kandidátom, Ficovi i Procházkovi, boli podľa hovorkyne účtované sumy podľa objednaného počtu distribuovaných letákov presne podľa cenníka.
Všetko o voľbách nájdete —>> TU.
Cena za leták je určená jeho váhou a celková cena počtom rozdistribuovaných letákov. „Pre ilustráciu jeden leták do 25 g je 0,12 eura, so stúpajúcou váhou rastie cena. Súčasne sú presne vymedzené percentuálne zľavy po prekročení určitého počtu letákov. Nasadenie do konkrétnych vlakov je vecou dohody ZSSK a objednávateľa,“ vysvetlila Morháčová. Letáky do vlakov fyzicky nasadzujú pracovníci sprostredkovateľských agentúr.
Forma nasadenia je podľa hovorkyne nenásilná, letáky sú voľne uložené vo vozňoch, kto ich chce ignorovať, nie je nimi otravovaný. Cieľom predaja mediálneho priestoru vo vlakoch je zvýšenie tržieb ZSSK a tým aj zníženie straty a následne zníženie potreby dotácií zo strany štátu. Predaj mediálneho priestoru v oveľa rozvinutejších formách a objeme je bežný vo všetkých štátoch Európskej únie, a u všetkých železničných dopravcov v súkromných aj štátnych rukách.