BRATISLAVA 19. júna (WebNoviny.sk) – Na bratislavskom letisku aj tento rok pomáhajú cestujúcim informátori. Osem študentov stredných a vysokých škôl označených tričkami s nápisom „Rád/Rada Vám pomôžem“ sa bude vo verejnej časti letiska pohybovať v najvyťaženejšom dovolenkovom období, teda od polovice júna do konca septembra. Informovala o tom hovorkyňa letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave Veronika Ševčíková.
Ako ďalej uviedla Ševčíková, týchto osem študentov bude pôsobiť nad rámec 24-hodinovej informačnej služby. Študenti budú pomáhať s orientáciou na letisku, s informáciami o čase odletov, otvorenia registrácie na odlet (check-in) či o prepravných podmienkach leteckých spoločností. „Práve v čase dovolenkovej charterovej sezóny sa na letisku nachádzajú pasažieri, ktorí sa letecky prepravujú prvý raz alebo len výnimočne,“ dodala hovorkyňa.
„Medzi najčastejšie kladené otázky cestujúcich patrí, na ktorý check-in pult sa treba ísť registrovať, kde sa nachádza bezpečnostná kontrola, ale informujú sa aj na predmety, ktoré môžu mať v batožine, na limity tekutín a podobne,“ povedala podľa Ševčíkovej jedna z informátoriek.
Okrem brigádnikov je cestujúcim k dispozícii aj Centrálna informačná služba v odletovej hale letiska, ktorá funguje 24 hodín denne. Na túto službu sa cestujúci môžu obrátiť osobne, alebo telefonicky na čísle 02/3303 3353 či e-mailom na adrese info@bts.aero s akýmikoľvek otázkami týkajúcich sa odletov či príletov.
Rovnako sa v priestoroch letiska nachádzajú telefónny – pevné linky s číslom 3353, na ktoré môže cestujúci zavolať v prípade, že sa nachádza za bezpečnostnou kontrolou a potrebuje sa informovať napríklad o čísle nástupnej brány. Informácie o letoch, nástupných bránach tiež možno nájsť na informačných tabuliach na mnohých miestach v celom termináli.