Ministerstvo kultúry zriadilo pracovnú skupinu, ktorá má pomôcť médiám prekonať krízu spôsobenú koronavírusom. Podľa hovorcu ministerstva Matúša Bystrianskeho pracovná skupina naplno funguje, hľadá riešenia a navrhuje opatrenia na zmiernenie ekonomických následkov vírusu na oblasť kultúry.
Enormný prepad reklamy a predaja
Členmi tejto skupiny budú aj zástupcovia médií. Ako už pre agentúru SITA uviedla výkonná riaditeľka Asociácie tlačených a digitálnych médií (ATDM) Eva Pauliaková, tlačené a digitálne médiá zaznamenali 40 percentný pokles predaja a enormný prepad reklamy.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
„Ministerstvo intenzívne komunikuje s predstaviteľmi médií na Slovensku. V spolupráci aktuálne mapujeme intenzitu negatívnych dopadov koronavírusu na jednotlivé médiá,” uviedol pre SITA Bystriansky s tým, že o navrhovaných opatreniach bude ministerstvo verejnosť priebežne informovať.
Mnohé slovenské média sa pre koronavírus ocitli na kolenách, žiadajú o pomoc ministerku kultúry
Zníženie dane na 10 percent
Podľa Pauliakovej by mohlo médiám pomôcť zníženie DPH na časopisy a e-predplatné z aktuálnych 20 percent minimálne na úroveň denníkov a kníh, teda 10 percent. ATDM zároveň žiada ministerstvo kultúry o vyňatie novín a časopisov z platieb do recyklačného fondu.
Médiám by podľa Pauliakovej rovnako pomohlo vytvorenie fondu na podporu žurnalistiky, ktorý by zabezpečil udržanie pracovných miest novinárov. ATDM je podľa nej otvorená dialógu a hľadaniu spoločných riešení v aktuálnej situácii tak, aby médiá mohli naďalej plniť svoju úlohu.