BRATISLAVA 6. decembra (WBN/PR) – Dnes mnohé deti našli vo svojich topánkach veľké množstvo nezdravých sladkostí. Vo Svätom Jure tomu však bolo inak. Na sviatok sv. Mikuláša dostali žiaci Základnej školy na Kollárovej ulici vo Svätom Jure nevšedný a zdraviu prospešný darček.
Ing. Boris Gregor, obchodný riaditeľ BVS, a.s. slávnostne odovzdal novú pitnú fontánu za účasti žiakov, vedenia školy a koordinátorov vzdelávacieho programu Modrá škola – voda pre budúcnosť. Pitná fontána tak bude slúžiť všetkým žiakom, ktorí sa budú chcieť osviežiť dúškom zdravej a pitnej vody.
Do Svätého Jura prišiel aj Mikuláš, ktorý rozdával poháre so zdravým nápojom.
Z praxe sa ukazuje, že v školách, kde majú osadenú pitnú fontánu, žiaci viac preferujú zdravú vodu z vodovodu ako presladené nápoje. V roku 2011 bola inštalovaná pitná fontánka aj v Gymnáziu L. Novomeského v Bratislave. Pán riaditeľ Norbert Kyndl sa vyjadril: „Pitná fontánka je na našej škole prínosom. Žiaci ju veľmi často využívajú, hlavne pred alebo po telesnej výchove, pretože je umiestnená blízko vstupu do telocvične a školskej jedálne“.
Tento týždeň bola uvedená do života pitná fontána v Ivanke pri Dunaji. V rámci projektu Modrá škola bude do konca roka 2012 sprevádzkovaných ešte 17 miest s pitnou fontánkou. Tejto správy sa môžu potešiť rodičia, ktorí sa nebudú musieť starať o zdravý pitný režim svojich detí. Stačí, keď im zabezpečia nádobu na vodu a dieťa si samo naberie vodu v peknom a hygienickom prostredí.
O vzdelávacom programe Modrá škola – voda pre budúcnosť
Projekt „Pitné fontány pre školy“ je súčasťou vzdelávacieho programu Modrá škola – voda pre budúcnosť“. Ide o dlhodobý vzdelávací program Bratislavskej vodárenskej spoločnosti, a.s., ktorého realizátorom je o. z. Mladí vedci Slovenska. Program je spracovaný tak, aby vhodnými formami a metódami zážitkového učenia pôsobil na rozvoj vedomostí a znalostí detí a mládeže o pitnej vode – jej výrobe, distribúcii, odvádzaní a čistení odpadových vôd, ale aj o dôležitosti a nenahraditeľnosti vody v prírode.
Aktivity programu prispievajú k spolupráci medzi školami a vodárenskou spoločnosťou. Jednotlivé časti programu sú prispôsobené cieľovým skupinám a prebiehajú vo vlastnom vyučovacom procese škôl alebo formou neformálneho vzdelávania.