BRATISLAVA 14. marca (WBN/PR) – Načúvanie potrebám zákazníkov je hlavný motív novej stratégie cenotvorby, ktorú veľkoobchod METRO Cash & Carry spúšťa na Slovensku od 1. apríla 2014. Zásadná zmena obchodného modelu nie je ničím menším, než vyhlásením cenovej vojny konkurencii. Jej víťazom má byť zákazník. Oddanosť jeho potrebám spoločnosť vyjadruje aj komunikáciou novej značky VY & METRO.
Päťdesiate výročie otvorenia prvej predajne METRO v Nemecku oslavuje partner slovenských podnikateľov vo veľkom. Najpredávanejšie položky sortimentu za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny v okolí, výrazné zľavy pri akciovom tovare a atraktívne spätné bonusy podľa výšky obratu, to sú tri piliere, na ktorých stojí novopredstavený cenový program METRO.
1. Nízka veľkoobchodná cena
Od apríla METRO kontroluje veľkoobchodné ceny pri najpredávanejších tovaroch tak, aby boli najnižšie v porovnaní s konkurenciou v konkrétnom regióne. „Spusteniu nového cenového programu predchádzal rozsiahly prieskum realizovaný medzi našimi zákazníkmi, na základe ktorého sme identifikovali sortiment tých najpredávanejších artiklov (tzv. nákupný košík). Pri nich odteraz v rámci daného regiónu garantujeme najvýhodnejšiu veľkoobchodnú cenu,“ hovorí manažér pre cenotvorbu METRO Daniel Graf a dodáva, že ceny najpredávanejších produktov budú monitorované a upravované na dvojtýždennej báze. Aj pri menej kľúčových položkách sortimentu sa pritom budú ceny pravidelne kontrolovať, aby ich úroveň bola pod priemerom trhu.
2. Akciové ponuky
Výrazné zľavy, ktoré METRO každé dva týždne ponúka na viac ako 2 000 položiek akciového tovaru, budú odteraz ešte tesnejšie šité na mieru jednotlivým skupinám profesionálnych zákazníkov, napríklad nezávislým maloobchodníkom a HoReCa segmentu. „Zákazníci dlhodobo hodnotia naše zľavové ponuky pozitívne, my ich preto chceme ďalej optimalizovať tak, aby akciový sortiment presne zodpovedal ich potrebám a preferenciám,“ dopĺňa Daniel Graf.
3. Vyššie štvrťročné bonusy
Novinkou sú aj štvrťročné obratové bonusy vo výške 3 alebo 5 %, ktoré budú zákazníkom vyplácané spätne. Doteraz METRO držiteľom takzvaných strieborných a zlatých zákazníckych kariet ponúkalo zľavy vo výške 1 resp. 3 %. Daniel Graf vysvetľuje: „Vzhľadom na výsledky prieskumu sme pozmenili náš existujúci Bonusový program, ktorý teraz oveľa lepšie zodpovedá nákupným zvyklostiam našich zákazníkov. Našim obchodným zástupcom navyše poskytne väčšiu flexibilitu pri vytváraní individuálnych podmienok pre jednotlivých zákazníkov.“ Popri zvýšení percentuálnych bonusov METRO zároveň znížilo hranicu zákazníkovho obratu, ktorú je nutné dosiahnuť na získanie odmeny.
Prostredníctvom nového cenového programu tak METRO posilňuje svoju pozíciu partnera nezávislého podnikania a zintenzívňuje prozákaznícky prístup. Nový obchodný model znamená nielen ponuky najlepšie zodpovedajúce potrebám zákazníkov, ale predovšetkým tvrdšiu súťaž a tým aj celkovo výhodnejšie ceny vo veľkoobchodnom segmente.
Na zdôraznenie orientácie na klientov METRO zároveň predstavilo novú značku VY & METRO, ktorou sa bude zákazníkom prihovárať. „METRO je spoločnosť flexibilne reagujúca na vývoj trhu a posledné roky sa u nás nesú v znamení posunu od tradičného biznis modelu k novým predajným kanálom, predovšetkým je to dynamický rozvoj METRO Distribúcie, angažovanie obchodných tímov, či online predaj,“ vysvetľuje komunikačný manažér Martin Jaroš.
„V ostatných rokoch sme sa snažili vytvoriť obsah novej značky – reálne ukázať, že sa zdokonaľujeme pre našich zákazníkov. Dnes tento obsah môžeme podčiarknuť práve zavedením brandu VY & METRO,“ dodáva riaditeľka pre komunikáciu značky Marcela Syrovátková. Vynovené žlto-modré logo sa od 12. marca prihovára zákazníkom z billboardov, akciových letákov, plagátov a postupne sa bude nasadzovať aj do médií.