V takmer 70-ročnej histórii pretekov formuly 1 patrí britská značka McLaren medzi najúspešnejšie. Na konte má dvanásť konštruktérskych titulov, vďaka čomu je v tomto smere druhá za vedúcim Ferrari.
V predošlých rokoch za konkurenciou výrazne zaostávala, ale v tejto sezóne si vydobyla pozíciu lídra „stredu poľa“.
Rovnaké zloženie jazdcov pre ďalšiu sezónu
Po desiatich veľkých cenách má na konte 60 bodov, iba o dva menej v porovnaní s kompletnou minulou sezónou. Spokojnosť s doterajšími výsledkami potvrdzuje aj fakt, že McLaren ako vôbec prvý tím potvrdil rovnaké jazdecké zloženie aj pre budúcu sezónu. V tíme zostanú Španiel Carlos Sainz a 19-ročný Brit Lando Norris.
Video: Hamilton má rekordný triumf na VC Veľkej Británie, Vettel „zostrelil“ Verstappena
Spomedzi mladých pretekárov, ktorí v „kráľovnej motoršportu“ tento rok absolvujú svoju premiéru, dosahuje jednoznačne najlepšie výsledky Norris. Štyrikrát sa umiestnil na bodovaných pozíciach a v poradí šampionátu je na rovnakej úrovni ako ostrieľaný borec Daniel Ricciardo. Práve s Austrálčanom zviedol divácky atraktívne súboje v úvode Veľkej ceny Veľkej Británie. Pred domácimi fanúšikmi smeroval Norris za ďalším kvalitným umiestnením, ale pribrzdil ho výjazd bezpečnostného vozidla po nehode Antonia Giovinazziho. „Urobili sme nesprávne rozhodnutie počas safety caru. Neprišiel som do boxov vtedy, keď som mal. S odstupom času môžem povedať, že chybná stratégia bol dôvod, prečo som stratil pozície,“ skonštatoval pre web formula1.com 19-ročný Norris, ktorý napokon skončil tesne za najlepšou desiatkou.
Dobrá spolupráca s Renaultom
Lepšie sa darilo jeho tímovému kolegovi Carlosovi Sainzovi, ktorý tretíkrát v sezóne obsadil šiestu pozíciu. Po nevydarenej úvodnej trojici pretekov (Austrália, Bahrajn, Čína) zlepšil svoje výkony a odvtedy len raz nebodoval. „Pre nás to bola dobrá nedeľa. Po náročnej sobote náš plán spočíval v dobrom štarte, manažovaní pneumatík a dobrej stratégii. Perfektne nám to vyšlo. Predstihol som oba monoposty Alfa Romeo a bol som prvý z jazdcov „stredu poľa„. Využili sme výjazd safety caru a išli sme iba na jednu zastávku v boxoch,“ vyjadril sa Carlos Sainz, ktorý je momentálne jediným španielskym pilotom v seriály pretekov formuly 1.
Po minuloročnej rozpačitej sezóne sa teraz ukazuje v dobrom svetle spolupráca s Renaultom a McLaren si drží v pohári konštruktérov sľubný náskok pred spomenutým francúzskym tímom či Alfou Romeo. Pred mesačnou letnou prestávkou čakajú pilotov ešte preteky v Nemecku a Maďarsku, kde sú typologicky iné okruhy než tie predošlé. „Rakúsko a okruh Paula Ricarda nám určite vyhovovali, bez problémov sme boli štvrtí najrýchlejší. Musíme aj naďalej prinášať novinky, ktoré autu pomôžu v nižších rýchlostiach. Oba nasledujúce okruhy majú kombináciu rýchlych a pomalých zákrut, takže ešte presne nevieme, ako na tom budeme,“ poznamenal Carlos Sainz.