BRATISLAVA 21. októbra (WBN/PR) – Sieť nákupných centier KOCKA sa začiatkom septembra rozrástla o piate centrum, ktoré zrekonštruovali v Modre. Prvé centrum bolo otvorené na pešej zóne v Senci pred dvoma rokmi a odvtedy sa silnej slovenskej investičnej skupine M-MARKET darí budovať sieť lokálnych centier tempom dvoch nových ročne.
„Našou prioritou je revitalizácia pôvodných centier, ktoré sú historicky blízko k zákazníkom a určené pre bežné nákupy. Používame výhradne vlastný kapitál. Kotevným nájomcom sú prevádzky dcérskej značky CBA Slovakia, a.s. Už na prvý pohľad moderný koncept KOCKA sme počas dvoch rokov priniesli do Senca, Zvolena, Turčianskych Teplíc, Veľkého Krtíša a Modry. V súčasnosti prebieha rekonštrukcia šiestej KOCKY v Martine, ktorú otvoríme začiatkom roka 2015. “ uvádza predseda predstavenstva a prezident spoločnosti M-MARKET, a.s. Marian Šufliarsky.
Pri vytváraní koncepcie OC KOCKA spolupracuje M-MARKET so špičkovými odborníkmi, vrátane špecialistov na retail a komerčné nehnuteľnosti. Neboli použité žiadne zahraničné dizajn manuály, ale ide o pôvodný slovenský koncept. Rekonštruované centrá sú zväčša bývalé obchodné domy typické pre socialistickú architektúru, kde synergia medzi komerčnými priestormi a okolím nebola vždy samozrejmosťou. Rovnako tak bezbariérový prístup, technológie, parkovacie miesta alebo presklené výťahy.
„Sústreďujeme sa nielen na retail ako taký, ale tiež na služby a dlhodobú funkcionalitu centier. Jednoducho, aby zákazníci našli všetko na jednom mieste. Jedným z nájomcov je napríklad CENT Supermarket CBA, ktorý spĺňa aj najprísnejšie štandardy moderného supermarketu. OC KOCKA sa profiluje ako rodinné centrum. Pravdaže centrá svojím objemom a dispozičným riešením nemajú parametre veľkých „shoppingov“, no skvelú kaviareň alebo reštauráciu s detským kútikom, textil, či kvetinárstvo ocení nielen komunita obyvateľov z blízkeho okolia. “ konkretizuje M. Šufliarsky a zdôrazňuje: „Vynaložením nemalých prostriedkov vraciame za pomerne krátky čas život do priestorov, ktoré postupne prestávajú plniť svoju pôvodnú funkciu. Našou snahou, ako investora, je efektívne navrátiť zdravú funkcionalitu objektom pri zachovaní genius loci, ale so všetkým v súčasnosti vyžadovaným komfortom.“
Víziou skupiny M-MARKET je kontinuálne budovať moderné, vizuálne príťažlivé a najmä funkčné lokálne obchodné centrá. Ako čisto slovenská spoločnosť prispieva k rozvoju nákupných príležitostí menších miest a súbežne zvyšuje zamestnanosť v regiónoch. Často dáva priestor pre koncepty lokálnych podnikateľov. Filozofiou je zbúrať mýty a zažité predstavy o lokálnom trhu. Aj malé mesto môže mať okrem trhovísk aj moderné obchodné centrá a retailové prevádzky. V súčasnosti pripravuje M-MARKET projektovú dokumentáciu k ďalším trom nákupným centrám v Rožňave, Starej Ľubovni a vo Vrútkach. Stratégiou spoločnosti je vybudovať sieť minimálne dvanástich centier.
M-MARKET, a.s. je významnou slovenskou investičnou spoločnosťou sídliacou v Lučenci. Do svojej súčasnej podoby sa transformovala v roku 1997. Charakter jej pôsobenia na trhu je zachytený v prenájme nehnuteľností, ďalej v správcovských a developerských činnostiach a facility managemente. Najznámejším projektom spoločnosti je sieť potravín CBA Slovakia, ktorá v súčasnosti zahŕňa 350 maloobchodných prevádzok po celom území SR, členených do troch hlavných maloobchodným reťazcov CBA Potraviny, Cent Supermarket CBA a Diskont CBA. Prevádzkuje tiež štvrtý formát, festivalový supermarket FEST Market CBA. Spoločnosť zamestnáva približne 2 600 zamestnancov a je členom nákupnej aliancie CBA SK.