Zlomenú lavičku, nefungujúce svetlo, alebo iný problém vo verejnom priestore môžu od pondelka 16. septembra nahlásiť obyvatelia Lučenca pomocou mobilnej aplikácie alebo na webovej stránke www.odkazprestarostu.sk.
Ako pre agentúru SITA uviedla Andrea Ochabová z kancelárie primátorky, ide o ďalšiu službu občanom, ktorou chce samospráva zlepšiť otvorenú a efektívnu komunikáciu so svojimi občanmi s využitím moderných technológií.
Obyvatelia troch sídlisk v Prešove sú bez teplej vody, predĺženie odstávky vyvolalo vlnu kritiky
Podnet môžu občania posielať prostredníctvom webovej stránky, ale aj priamo z mobilného telefónu, pričom treba priložiť dokumentujúcu fotografiu, zaradiť ho do príslušnej kategórie a zadať, kde sa problém nachádza. V prípade použitia aplikácie táto polohu priradí automaticky.
„Nahlásený podnet skontroluje administrátor portálu Odkazprestarostu.sk a odošle samospráve. Samospráva následne odpovie, či a ako bude podnet riešiť. Portál bude občana informovať pomocou notifikácie v aplikácii alebo e-mailom o odoslaní podnetu, odpovedi samosprávy, zmene statusu či o nových komentároch,“ uviedla Ochabová s tým, že tento projekt má za cieľ skvalitniť komunikáciu medzi občanmi a samosprávou, podporiť ľudí žijúcich v meste, aby si všímali dianie okolo seba a skvalitnili úroveň života v Lučenci.