Konzorcium s rezortom o odovzdaní prác na D1

Diaľnica
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 6. septembra (WEBNOVINY) – Zástupcovia ministerstva dopravy a koncesnej spoločnosti Slovenské diaľnice, a.s. v pondelok rokovali o odovzdávaní vykonaných prác na úsekoch diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Pracovné stretnutie súviselo s rozhodnutím ministerstva dopravy z minulého týždňa o nepokračovaní v realizácii 1. balíka projektu PPP na výstavbu a prevádzku piatich úsekov D1 v dĺžke 75 kilometrov.„Očakávame, že takýchto stretnutí bude v dohľadnej dobe ešte niekoľko,“ informovalo konzorcium agentúru SITA.

Slovenské diaľnice si od ministerstva dopravy po ukončení spolupráce uplatnia nároky vyplývajúce zo zmlúv. Agentúru SITA o tom v piatok minulého týždňa informovalo spomínané konzorcium. Na stavbe úsekov diaľnice vykonalo do konca apríla predbežné práce v objeme približne 32 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

„Tu nejde o ochotu, alebo neochotu konzorcia,“uviedli Slovenské diaľnice na otázku, či je konzorcium ochotné predať projektovú dokumentáciu pre stavbu úsekov diaľnice rezortu dopravy, prípadne Národnej diaľničnej spoločnosti.„Dokumentácia k tomuto projektu je normálnou súčasťou celého projektu. Čiže po ukončení zmluvy a úhrade nákladov, ktoré konzorcium v súvislosti s projektom D1 malo, bude dokumentácia odovzdaná štátu, respektíve príslušným inštitúciám,“ dodalo konzorcium.

Konzorcium opätovne zdôraznilo, že nie je pravdou, že nezabezpečilo financovanie projektu.„Tieto peniaze zabezpečené boli od mája tohto roku a ministerstvo dopravy sme o tom informovali naposledy 18. júna,“ informovalo ďalej konzorcium. Financovanie bolo podľa neho bez akýchkoľvek pochybností zabezpečené s významnou rezervou v každej z alternatív, a to so štátnou zárukou na časť úveru Európskej investičnej banky (EIB), ako aj bez nej.

EIB schválila financovanie projektu v máji tohto roku s jedinou podmienkou v podobe priaznivého stanoviska Európskej komisie (EK) k environmentálnym sťažnostiam niektorých mimovládnych organizácií.„Tento problém však je a aj pre budúcnosť zostane problémom štátu, ktorý riadil proces environmentálneho posudzovania a rozhodovania o výbere trasy diaľnice a koncesionár ho nemohol voči EK riešiť, ak keby chcel,“ dodali Slovenské diaľnice. Táto skutočnosť bola jedinou prekážkou uzavretia financovania s účasťou EIB. Prekážku však v žiadnom prípade nevytvoril koncesionár, uzavrela spoločnosť Slovenské diaľnice.

SITA

Firmy a inštitúcie: ECB Európska centrálna banka

Ďalšie k téme