Solárne vozidlo Stella Terra bolo navrhnuté študentami Technickej univerzity v Eindhovene a dokončilo svoju 1000 km dlhú cestu bez jediného dobitia.
Od pohorí až do púšte
Ako referuje web The Guardian, auto poháňané slnečnou energiou, ktoré je ako prvé na svete schopné jazdiť v teréne na dlhé vzdialenosti bez dobíjania, absolvovalo 1 000 km dlhú testovaciu jazdu od Maroka cez Saharu.
Stella Terra prešla cez drsné pohorie Rif, kde ju rýchle stúpania a klesania preverili v jej prvej terénnej výzve. Smerom na juh cez Fes bolo auto otestované na horských cestách v Midelte – jednom z najvyššie položených miest Maroka – a svoju cestu ukončil v Saharskej púšti.
Dvojmiestne vozidlo Stella Terra, ktoré navrhli študenti Technickej univerzity v Eindhovene, absolvovalo cestu cez rôzne náročné terény. Toto ekologické auto dosahuje rýchlosť 145 km/h, váži len 1 200 kg a za slnečného dňa má dojazd minimálne 710 km.
Inovatívna konštrukcia
Wisse Bos, manažér tímu Solar Team Eindhoven pre web The Guardian, uviedol, že použitá technológia, ktorá dopĺňa ľahký rám s vysoko účinnými solárnymi panelmi, je o desaťročie popredu v porovnaní s čímkoľvek na trhu.
Prvá superjachta na svete z 3D tlačiarne s nulovými emisiami pripomína oblaky nad morom (video)
Vozidlo obsahuje dobíjateľnú lítiovo-iónovú, ktorá by mu umožnila prevádzku aj v menej slnečnom podnebí na kratšie vzdialenosti. Solárne panely na aute poskytujú takú úroveň energie, že dokážu zabezpečiť dostatok elektrickej energie na varenie a nabíjanie zariadení, ako je telefón alebo fotoaparát.
Najväčšou výzvou pre konštruktérov bola obmedzená plocha, na ktorú boli umiestnené panely. Výroba vysoko účinných panelov, ktoré dokážu generovať dostatok energie na pohon vozidiel na dlhú vzdialenosť, je nákladná. Tím Stella Terra nie je ziskový a jeho rozpočet sa spoliehal zväčša na sponzorov.
Inšpiráciou pre ostatné značky
„Dúfame, že toto auto by mohlo byť inšpiráciou pre výrobcov automobilov, ako sú Land Rover a BMW, aby sa stali udržateľnejším odvetvím. Auto bolo v teréne skutočne veľmi pohodlné, pretože je veľmi ľahké a nezasekáva sa,“ uviedol 24-ročného Bob van Ginkel, technický vedúci projektu pre The Guardian.