Poliaci splnia svoj záväzok pri budovaní diaľnice D3/S1 v roku 2024 a Slovensko možno v roku 2030, tvrdia predstavitelia Slovensko–poľskej obchodnej komory.
Železnice Slovenskej republiky podľa ministra dopravy nemajú dostatok prostriedkov na vyrovnanie rastúcich cien energií, ale budúci rok to už určite premietnu dopravcom.
Namiesto cezhraničných vlakov v úseku Čadca – Mosty u Jablunkova a späť budú jazdiť autobusy, vlaky na úseku Žilina – Čadca – Zwardoń a späť jazdia len po zastávku Skalité-Serafínov bez zachádzania do stanice Zwardoń.
Na linkách v regióne Horné Považie boli pri zmenách v cestovných poriadkoch akceptované požiadavky obecných úradov Súľov, Snežnica, Lysica, Varín, Lietava, Stránske a tiež Základnej škole v Kamennej Porube.
Národný dopravca informoval, že pre rekonštrukciu železničného uzla Žilina a výluku na úseku Čadca – štátna hranica sa od budúceho týždňa zmenia časy troch diaľkových medzištátnych vlakoch.
Ak platnosť kontroly uplynula do konca augusta, predĺženie o tri mesiace ešte platí. V prípade, že platnosť kontroly skončí 1. septembra alebo neskôr, predĺženie už neplatí.
Šéf štátnej spoločnosti Zoltán Ács uviedol, že prístavné poplatky nezvyšovali od roku 2013 a aj po úprave vytvárajú priaznivé podmienky na rozvoj cestovného ruchu v regióne.
Podľa štátneho tajomníka rezortu dopravy v krízovej dobe treba hľadať správne rozhodnutia o cenách pre strategických odberateľov a doprava na Slovensku nesmie byť ohrozená.