Náklady na údržbu diaľnic a rýchlostných ciest sa výrazne zvýšili. Od roku 2011, kedy ceny diaľničných známok naposledy vzrástli, pribudlo tristo kilometrov nových úsekov.
Štátny tajomník Jaroslav Kmeť sa v rozhovore vyjadril k viacerým aktuálnym témam vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry, ale aj k zvýšeniu cien diaľničných známok a fungovaniu mýtneho systému.
Naďalej budú zavedené trvalé obmedzenia traťovej rýchlosti pre zlý celkový technický stav tratí, na odstránenie týchto obmedzení sú potrebné rozsiahle investície.
Štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Jaroslav Kmeť potvrdil, že aktuálne prebieha projektovanie a samotné práce v teréne sa rozbehnú pravdepodobne na jar.
V prípade oboch rozostavaných tunelových úsekov diaľnice D1 na severe Slovenska momentálne platí dokončenie v druhej polovici roka 2024, potvrdil štátny tajomník Jaroslav Kmeť.
Rok 2023 bude podľa najazdených vlakových kilometrov rekordný, Železničná spoločnosť Slovensko plánuje odjazdiť cez 38 miliónov vlakokilometrov a vypraviť takmer 644-tisíc vlakov.
Prezident profesijnej organizácie autobusových dopravcov Peter Sádovský tvrdí, že pokiaľ železnica nebude fungovať ako švajčiarske hodinky, prepájanie vlakov a autobusov bude veľmi obtiažne.
Sieť vymedzených úsekov sa predĺžila o 11 kilometrov na 8 242 kilometrov. Pribudlo jedenásť nových a skončila sa platnosť piatich úsekov, upravené sú rôzne parametre na 80 úsekoch.
Ceny diaľničných známok sa na Slovensku naposledy upravovali v roku 2011 a odvtedy podľa rezortu dopravy dĺžka siete diaľnic a rýchlostných ciest narástla približne o tretinu, teda o tristo kilometrov.