BRATISLAVA 29. mája (WEBNOVINY) – Developer bratislavského Predstaničného námestia projekt verejne prezentoval, u mnohých vzbudil nevôľu.
Ľudia považovali prístup zástupcov spoločnosti Transprojekt za arogantný, primátor Milan Ftáčnik si myslí, že developer svoju šancu projekt poriadne prezentovať nevyužil.
V Primaciálnom paláci v pondelok večer často rezonovala otázka Žabotovej ulice. Zástupca firmy Transprojekt Roman Odzgan uviedol, že verejné prerokovania boli už dvakrát počas územného rozhodnutia a sú v ňom teda podľa neho zapracované všetky pripomienky ľudí zo Žabotovej ulice.
“Niektoré z ich návrhov musíme zapracovať do stavebných povolení,” uviedol Odzgan. “Keby sme mali opäť začať rokovať s každým obyvateľom a jeho osobnými námietkami, tak by nás to vrhlo aspoň tri – štyri roky dozadu,” dodal Odzgan. Prezentácie, ktoré v pondelok developer verejnosti ukázal, bude možné podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho nájsť na oficiálnej stránke hlavného mesta www.bratislava.sk v časti Prezentácie.
Obrazom: Takto by malo Predstaničné námestie vyzerať po rekonštrukcii
Výstavba začne už tento rok
S výstavbou v projekte Predstaničného námestia v hlavnom meste možno začať už tento rok. Záleží však na tom, ako rýchlo projekt prerokujú na príslušných stavebných úradoch a Železniciach Slovenskej republiky.
V projekte je potrebných niekoľko stavebných povolení na jeho jednotlivé časti. Prvou fázou je príprava územia a sanácia. Momentálne developer vyberá pre projekt investora.
Spoločnosť Transprojekt momentálne čaká, kedy jej mesto vydá pozemky, aby mohla začať s realizáciou projektu.
Mestské zastupiteľstvo by o tom malo rokovať v júni, developer očakáva, že mu pozemky mesto vydá ešte tento rok. Podľa spoločnosti je verejné prerokovanie v tejto fáze projektu zbytočné, keďže majú platné územné rozhodnutie z roku 2010, ktoré sa im podarilo získať po štyroch rokoch od začiatku územného konania v roku 2006.
Ako informoval Odzgan, stanovený majú na základe Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve s hlavným mestom jediný termín, a to rok 2016, keď musia byť postavené vyvolané investície pre mesto. „To znamená, že do roku 2016 by mala byť postavená infraštruktúra, cesty a križovatky,“ uviedol zástupca developera. Termín, dokedy má byť obnovená budova železničnej stanice, však spoločnosť nemá.
Nová železničná hala
Starú budovu hlavnej stanice chcú asanovať budúci rok. Hneď po obnove by mali postaviť novú železničnú halu, ktorá bude mať o poschodie menej ako súčasná, teda bude mimoúrovňová. Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz.
Električková doprava k stanici je jednou z vyvolaných investícií mesta, ktorú spoločnosť musí splniť. Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom. V rámci projektu sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej a podchodu na Pražskej ulici.
Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou. Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR. Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.