BRATISLAVA 19. augusta (WBN/PR) – IKEA sa v oblasti jedla vydáva novým smerom. Chceme zlepšiť náš príspevok k lepšiemu každodennému životu širšou ponukou chutného a zdravého jedla, ktoré je zároveň udržateľné a cenovo dostupné. Ľudia sa o jedlo stále viac zaujímajú a chcú mať absolútnu dôveru v to, čo jedia. Zdokonaľujeme celkový zážitok z jedla – za ceny dostupné pre každého ponúkame chutné jedlo, ktoré je zdravé a zároveň vyrobené trvalo udržateľným spôsobom. Pre IKEA je to prirodzený krok, ktorý vychádza z firemnej vízie vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí.
Jedlo zaujíma takmer každého – spája priateľov a rodinu. Ľudia radi skúšajú nové jedlá, ochutnávajú ich a následne svoje skúsenosti zdieľajú na sociálnych sieťach. Množstvo ľudí sa chce stravovať zdravo a mať absolútnu kontrolu nad tým, čo je. Je pre nich veľmi dôležité poznať to, čo sa v ich jedle nachádza. Zaujímajú sa o kalorické hodnoty, ingrediencie, spracovanie potravín a o bezpečnosť jedla.
IKEA mení svoje smerovanie v oblasti stravovania. Posilňujeme sortiment aj pracovné metódy tak, aby sme dokázali reagovať na rastúce nároky v oblasti jedla. Naša ponuka je vyvinutá v súlade s princípmi demokratického dizajnu IKEA: Trvalá udržateľnosť, Forma, Funkcia, Kvalita, Cena. „Budeme mať oveľa širšiu ponuku potravín, ktoré sú zdravé a spĺňajú podmienky trvalej udržateľnosti„, hovorí Michal Horňáček, IKEA Food manažér v IKEA Bratislava.
Počas finančného roka 2016 prebehne aj modernizácia reštaurácií IKEA tak, aby sa v nich zákazníci cítili ako doma. Pri tomto vylepšovaní využijeme naše znalosti z oblasti bytového zariadenia a života doma a nadviažeme aj na švédsku tradíciu.
„Chceme tiež, aby bola práca v IKEA Food miestom, kde je radosť pracovať! Naši kolegovia sú kľúčovou súčasťou nášho nového smerovania, preto sa budeme neustále snažiť rozvíjať ich znalosti v oblasti zdravého stravovania a trvalej udržateľnosti,“ dodáva Horňáček.
Novinky v oblasti jedla
Zeleninové guľôčky
Spoločnosť IKEA od apríla tohto roku zahájila predaj zeleninových guľôčok GRÖNSAKSBULLAR. Guľôčky obsahujú iba zeleninu, takže menej zaťažujú životné prostredie (menšia uhlíková stopa). Cena je 3,49 € ( porcia/10 ks) a 4,49 € (porcia/15 ks). Od mája si ich môžu zákazníci zakúpiť aj v Obchodíku so švédskymi špecialitami. Nové zeleninové guľôčky GRÖNSAKSBULLAR sú skvelou alternatívou k veľmi obľúbeným mäsovým guľôčkam, no rovnako sú vhodné aj pre vegánov. Vďaka veľkým kúskom zeleniny majú výrazne bohatú chuť a obsahujú dostatok proteínov, takže môžu byť plnohodnotným hlavným jedlom.
Losos
Losos je výborným a cenovo dostupným zdrojom proteínov, vitamínov a životne dôležitých Omega 3-mastných kyselín. V IKEA sme prijali opatrenie, že všetky morské plody servírované v reštaurácii IKEA a predávané v Obchodíku so švédskymi špecialitami budú pochádzať z fariem s certifikátmi ASC alebo z rybárskych oblastí s certifikátmi MSC, zaručujúcimi vysoké štandardy v oblasti životného prostredia a spoločenskej zodpovednosti. Hlavným cieľom našej úzkej spolupráce s dodávateľmi a organizáciami je zvýšiť štandardy v oblasti potravín a pozdvihnúť trvalú udržateľnosť na základ nášho podnikania.
Ak ide o cukor – menej je viac
Od augusta sú v obchodnom dome IKEA dostupné nápoje s nízkym obsahom cukru a s prírodnými príchuťami. Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča, aby sme znížili denný príjem cukru na menej ako 10 % celkového príjmu energie. Ďalšie zníženie na menej než 5 %, čo predstavuje približne 25 gramov (6 čajových lyžičiek) denne, by nám iba prospelo. Samozrejme je pred nami ešte dlhá cesta. Zníženie množstva cukru v našich nápojoch a zavedenie švédskych ovocných nápojov s prírodnými ingredienciami je krok správnym smerom.
Mrazený jogurt
V súčasnej dobe sa o mrazenom jogurte najčastejšie rozpráva ako o zdravšej alternatíve zmrzli-ny. Mrazený jogurt je taktiež najrýchlejšie rastúcim produktom v segmente zmrzliny (Euromoni-tor). IKEA predstaví mrazený jogurt ako alternatívu ku klasickej zmrzline. Mrazený jogurt je krémový, bohatý a má prirodzenú jogurtovú chuť. Obsahuje iba prírodné zložky a má nižšiu hladinu tuku a kalórií ako klasická zmrzlina.
„Aj naďalej budeme predávať výborné jedlo, ktoré ponúka chuť Švédska za dostupné ceny, ale ešte viac sa zameriame na tie aspekty jedla, ktoré sú pre ľudí skutočne dôležité – zdravie a trvalá udržateľnosť. Momentálne sme na začiatku našej cesty, v ktorej máme veľké ambície,“ hovorí Michael La Cour, manažér IKEA Food Services AB.